General

El desdoblament del Túnel del Cadí no s’estudiarà fins que la intensitat mitjana de vehicles superi els 10.000

El 30 d’octubre del 1984 va entrar en servei el Túnel del Cadí, una obra que va representar un revulsiu per la comarca perquè va millorar moltíssim les comunicacions amb la Cerdanya, amb França i amb Andorra. Va jugar un paper determinant en els àmbits econòmic i social. Avui fa 24 anys d’aquesta gran fita, i passat el temps, per a molts la infraestructura es comença a fer petita. Empresaris, teixit social i polítics pensen que s’hauria de començar a pensar amb el desdoblament del Túnel, però des de la Generalitat es descarta, ara per ara aquesta opció. En tot cas, aquest projecte es preveu a llarg termini, segons ha dit avui el president del Túnel del Cadí, Josep Mir.
La intensitat mitjana diària actual no arriba als 7.000 vehicles i fins que se superin els 10.000 l’empresa no es plantejarà l’ampliació del Túnel. Un cop se sobrepassi aquesta xifra, es podrà començar a pensar amb el desdoblament, ha dit Josep Mir, tot i que ha destacat que la infraestructura actual, amb un carril per banda, en pot assumir fins a 15.000. En aquest sentit, ha volgut deixar clar que disposar de dos carrils en cada sentit de la circulació al Túnel del Cadí, que costaria uns 110 milions d’euros, no s’estudiarà fins que l’eix del Llobregat estigui desdoblat fins a la boca sud i fins que la carretera desdoblada de la boca nord del túnel fins a Foix, a França, estigui feta. Aquesta obra no es preveu acabar fins al 2022.
El president del Túnel del Cadí ha assistit avui al dinar Cambra que s’ha fet al restaurant La Cabana de Berga davant d’una vuintantena de persones: empresaris, representants d’institucions i entitats, i polítics de la comarca, que han reivindicat una vegada més la gratuïtat del Túnel, no només per a particulars del Berguedà, la Cerdanya i l’Alt Urgell –que ja s’aplica– sinó també per a empreses. En aquest sentit, Josep Mir ha dit que es topa amb el problema de la llei de la competència.
Josep Mir també ha parlat de la important inversió que s’ha fet en els últims mesos amb la construcció de la galeria de serveis del Túnel del Cadí, que ha suposat una inversió de 25 milions d’euros i que el situa com una de les infraestructures més segures d’Europa.
El túnel té actualment 75 milions d’euros de deute. Compte amb uns ingressos anuals de 22 milions d’euros, dels quals després de pagar despeses d’explotació, manteniment i treballadors en surten uns beneficis de 6 milions d’euros, abans d’impostos.
FOTO: Dinar de la Cambra de Comerç, aquest dijous a Berga.

Comentaris