Els horaris de les quatre noves línies de bus urbà de BergaAnterior
La Generalitat treu a concurs les obres per construir el nou edifici de l'institut Serra de NoetSegüent

Temes del moment: 

Berga, Societat

Berga passa a tenir quatre línies de bus urbà i 50 parades repartides entre el nucli, Avià i Cal Rosal

Berga passa a tenir quatre línies de bus urbà i 50 parades repartides entre el nucli, Avià i Cal Rosal
Espai d'interlineat+- AMida del text+- Imprimeix la notícia

Berga millora el servei de bus urbà. El proper dilluns, 20 de març, entraran en funcionament les quatre noves línies de transport públic que substituiran l’única que hi havia actualment. Hi haurà una línia bàsica, la 1, que donarà la volta a la ciutat en 20 minuts; una altra, la 2, que s’allargarà fins a Avià; la 3 arribarà fins a Cal Rosal; i la 4 donarà servei a la part nord de la ciutat.

Ara bé, que hi hagi quatre línies no vol dir que hi hagi quatre busos circulant contínuament. De fet, només hi haurà un vehicle que les assumirà totes de manera rotatòria, és a dir, un bus que anirà combinant els recorreguts de dilluns a divendres, tot el dia, i dissabte, fins al migdia. A més, la línia bàsica (1) s’allargarà fins als col·legis de Sant Joan i Vedruna en horari d’entrada i sortida de l’escola per servir als alumnes i professors que optin per anar al centre amb transport públic.

Les línies

Les línies estaran formades per una cinquantena de parades diferents repartides entre el nucli de Berga, Avià i Cal Rosal. Són aquestes:

  • LÍNIA 1 – CIUTAT. Plaça de la Creu, Residència, Bruc, La Valldan, Bruc, Residència, Comte Oliba, Font del Ros, Zona Esportiva, Rasa dels Molins, Hotel d’Entitats, Santa Eulàlia, Plaça Gernika, Bombers, Ambulatori, Hospital, Tanatori, Plaça Viladomat, Mercat Municipal, Casino, (Escola Vedruna, Escola Sant Joan) i Plaça de la Creu.

línia1-bus-berga

  • LÍNIA 2 – AVIÀ. Plaça de la Creu, Residència, Bruc, La Valldan, Polígon, Avià Carretera, Avià Ateneu, Avià Barri de la Creu, La Valldan, Bruc, Residència, Comte Oliba, Font del Ros, Zona Esportiva, Rasa dels Molins, Hotel d’Entitats, Santa Eulàlia, Plaça Gernika, Bombers, Ambulatori, Hospital, Tanatori, Plaça Viladomat, Mercat Municipal, Casino, (Escola Vedruna, Escola Sant Joan) i Plaça de la Creu.

línia2-bus-berga

  • LÍNIA 3 – CAL ROSAL. Plaça de la Creu, Parc de les Aubes, Noet, Càmping de Berga, Cal Rosa, Càmping de Berga, Noet, Tossalet de les Forques, Zona Esportiva, Rasa dels Molins, Hotel d’Entitats, Santa Eulàlia, Plaça Gernika, Bombers, Ambulatori, Hospital, Tanatori, Plaça Viladomat, Mercat Municipal, Casino, (Escola Vedruna, Escola Sant Joan) i Plaça de la Creu.

línia3-bus-berga

  • LÍNIA 4 – CASTELL. Plaça de la Creu, Residència, Bruc, La Valldan, Bruc, Residència, Mossèn Armengou, Estaselles, Escola Vedruna, Escola Sant Joan, Cal Basté, Cal Diumenge, La Cabana, Hospital, Tanatori, Plaça Viladomat, El Vall, Ambulatori, Pere II, Plaça Gernika, Santa Eulàlia, Hotel d’Entitats, Rasa dels Molins, El Poste i Plaça de la Creu.

línia4-bus-berga

 

Un servei deficitari

L’aposta pel canvi en el funcionament del bus urbà és una mesura per fomentar l’ús del transport públic a la ciutat de Berga. Així ho ha explicat el regidor de Medi Ambient, Eloi Escútia, en la roda de premsa de presentació de les noves línies. Escútia ha assegurat que “és una qüestió de sostenibilitat” i, per això, “cal propiciar l’ús del transport públic en detriment del privat“.

Però aconseguir que un transport públic no generi dèficit és una tasca pràcticament impossible. Segons el regidor Francesc Ribera, el nou funcionament tindrà el mateix cost que l’anterior -perquè seguirà circulant un únic bus per la ciutat-, però, en canvi, “la utilitat esperem que millori”. En aquest sentit, Ribera ha reconegut que el servei seguirà sent deficitari però “almenys serà més útil per a la població”. En concret, se seguiran invertint uns 120.000 euros cada any en el bus urbà i se n’acabaran ingressant entre 30.000 i 40.000, segons dades proporcionades pel propi regidor. Ara bé, amb les noves línies, l’equip de govern espera atraure més passatges i acabar reduint el dèficit actual.

Pel que fa al preu dels tiquets, es manté intacte. El preu del bitllet senzill per l’interior de la ciutat és d’1 euro, mentre que l’abonament de 10 viatges en valdrà 5 (0,5€ per viatge). Això sí, la primera vegada que l’usuari compri la targeta de l’abonament -que es podrà recarregar cada vegada que s’esgoti- haurà de pagar 7 euros. En el cas dels usuaris que utilitzin el bus per desplaçar-se de Cal Rosal o Avià fins a Berga, el preu serà de 9,5€ per cada abonament de 10 viatges i 1,70 per cada bitllet senzill.

Etiquetes: Bus Berga, bus urbà, línies bus, Transport públic



Subscriu-te al nostre butlletí

Subscriu-te i rebràs cada tarda un correu amb les notícies del dia!

Les notícies del Berguedà al teu mòbil

Get it on Google Play