Emprenedoria

Click i Out, dues cooperatives fusionades en una lliçó de solidaritat per fer el salt al mercat

Click i Out, dues cooperatives fusionades en una lliçó de solidaritat per fer el salt al mercat
Els socis de Click i Out han posat 9 euros cadascun i esperen poder-los recuperar al Mercat de Cooperatives de dissabte. MARC CANTURRI

S’acosta el Mercat de Cooperatives Escolars 2017 i els joves emprenedors de les escoles i instituts de la comarca ultimen els preparatius per atraure el màxim de clients i, així, obtenir beneficis en la fira prevista per aquest dissabte, 20 de maig. Una de les propostes és Click i Out, una fusió de dues cooperatives sorgides a l’institut de secudària de l’Escola Vedruna de Berga. Tots dos grups han estat guiats pel professor del centre Marc Corominas des de principi de curs.

Inicialment, Click i Out eren dos negocis que funcionaven de manera independent però uns imprevistos amb el proveïdor d’Out, de Múrcia, han empès les dues cooperatives a prendre la decisió de fusionar-se en l’última etapa de l’arrencada. Va ser un canvi de rumb important que es va haver de debatre amb profunditat. De fet, uns i altres reconeixen que hi havia diferents punts de vista al respecte però finalment s’ha aconseguit el consens. Un dels principals temors era que la fusió impedís a les cooperatives tenir beneficis.

Al final, però, les dues cooperatives veuran la llum en una única parada aquest dissabte. Són 19 alumnes de secundària -la majoria, de 14 i 15 anys- que s’emmarquen dins el programa Empresa Joven Europea (EJE), un projecte que requereix que les cooperatives s’associïn amb un proveïdor d’Espanya (proposat pels propis gestors del programa) i, a partir d’aquí, decideixin quin dels productes del seu catàleg posaran a la venda. En el cas de Click, el proveïdor és de Guipúscoa (País Basc); mentre que Out tenia un proveïdor de Múrcia que finalment no ha encaixat amb les pretensions del grup.

Xocolata temptadora

Arran de la fusió, Click i Out oferiran productes alimentaris de Guipúscoa. Segons la secretària de Click, Anna Lorente, el gran atractiu de la parada és que “dóna la possibilitat de tastar productes d’un altre lloc“. En aquest sentit, el president, Carlos Giralt, pronostica que els productes que més agradaran als clients són els de xocolata.

Tant l’Anna com el Carlos ja havien viscut una experiència similar quan cursaven primària. Aleshores ja havien pogut dirigir el grup perquè també tenien grans responsabilitats i reconeixen que la idea de tornar-hi els engresca molt. “Sempre és interessant poder tenir un càrrec important dins un grup de persones que treballen amb un objectiu comú”, afirma el Carlos.

D’altra banda, per al grup Out la fusió ha estat una autèntica bombona d’oxigen. El subdirector, Mikel Mulero, i la secretària, Gemma Galobart, admeten que els problemes amb el proveïdor van ser un cop dur per a l’equip de treball. Ara bé, el companyerisme que han trobat a l’altra cooperativa els ha ofert garanties per poder sortir al mercat tal com estava previst.

D’entrada, cadascun dels 19 socis va invertir 9 euros en la cooperativa i, ara, tots ells confien que podran aconseguir beneficis. Tant Click com Out com les altres dues cooperatives que han sorgit a l’institut de Vedruna van acordar destinar els beneficis a Creu Roja. El fet que hi hagi una delegació al Berguedà i que darrerament s’hagi bolcat en el problema dels refugiats, amb l’acollida d’una cinquantena de persones a Berga, han estat un dels motius que ha empès els alumnes a prendre la decisió. “És important per nosaltres que els diners que guanyem vagin a parar a una ONG“, recalquen.

Click i Out Escola Vedruna Mercat de cooperatives

Comentaris

Subscriu-te al nostre butlletí

Subscriu-te i rebràs cada tarda un correu amb les notícies del dia!