Festa Major d

Transport, Baix Berguedà

Implementaran el servei de transport a la demanda al Baix Berguedà

Implementaran el servei de transport a la demanda al Baix Berguedà
David Font i Josep Rull abans de rebre els alcaldes i membres del Consell. LÍDIA LÓPEZ

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha presentat aquest matí les millores de transport públic a la comarca del Berguedà. Acompanyat del president del Consell Comarcal, David Font, el conseller ha fet l’anunci celebrant la bona resposta que han tingut totes les millores en transport públic que el Govern ha aplicat els darrers anys, especialment des de la integració de la comarca al Sistema Tarifari Integrat. Posteriorment, s’ha reunit amb els alcaldes i membres del Consell per fer-los coneixedors de la proposta a més de rebre les peticions i suggerències d’aquests.

La proposta de la conselleria consisteix en ampliar el servei de transport a la demanda que ja funciona a l’Alt Berguedà, amb sis rutes al Baix Berguedà: Santa Maria de Merlès – Puig-reig; L’Espunyola – Montclar – Casserres – Puig-reig; Serrateix – Viver – Montclar – Casserres – Gironella; Montmajor – l’Espunyola – Avià – Berga; La Quar – Santa Maria de Merlès – Sagàs – Olvan – Gironella – Berga; Serrateix – Viver – Navàs.

El servei a la demanda funciona prèvia trucada telefònica i tenen un recorregut i horaris prefixats, amb oferta de dilluns a divendres feiners. Segons el conseller, el sistema permet operar un servei de “pràcticament taxi” a preu de transport públic. Per Rull, no obstant això, es tracta d’un servei necessari que aconsegueix “capil·laritat” de transport i es tradueix en “equilibri territorial”.

La una vintena de serveis que funcionen ja funcionen a l’Alt Berguedà comprenen tretze municipis – Gósol, Saldes, Vallcebre, Sant Julià de Cerdanyola, Gisclareny, la Nou del Berguedà, Fígols, Cercs, Castellar de n’Hug, Castell de l’Areny, Sant Jaume de Frontanyà, Capolat i Castellar del Riu – Les dades del 2016 apunten que 1.054 viatgers en van fer ús.

 

Reforç de les connexions amb Barcelona

El conseller també ha aprofitat per recordar les ampliacions que els darrers mesos ha viscut i properament viurà el transport entre Berguedà i Barcelona. A més de doblar i fins i tot triplicar algunes expedicions d’alta freqüència, com diumenges a la tarda i dilluns al matí direcció Barcelona o divendres a la tarda direcció Berga, des del mes de juny opera una nova expedició amb anada i tornada. A més, a partir de l’1 de setembre, s’oferiran dues noves anades i tornades que ampliaran la connexió Berguedà – Barcelona.

Aquests reforços són conseqüència a l’increment de la demanda que el corredor ha patit des de la integració del Berguedà com a setena corona de l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona l’any 2014. El nombre de validacions entre l’any 2013 i 2016 han augmentat un 109%, passant de les 38.999 el 2013 a les 81.447 el passat any. De fet, aquest 2017, s’han fet 82.408 validacions fins el mes de maig, amb el qual s’espera un nou augment significatiu d’usuaris.

Sistema Tarifari Integrat Transport a la demanda Transport públic

Comentaris

  • Hipòlit Tort Clèrico

    Ho trobo molt escaient, tothom hi té dret, ningú per l’oportunitat de un servei de transport públic i per altre banda s’aprofiten al màxim els recursos. És depriment quan el bus fa uns kilòmetres de més, s’arriba a la parada hi no hi ha ningú, això perjudica a tots, en temps als usuaris i a l’economia per una despesa que ho ha servit per a res. Per això del transport a la demanda és el més just, si cal fer un recorregut extra per anar a buscar una persona es fa, faltaria més.

Tast Vi Mines
Celler Masia Cal Gotlla

Subscriu-te al nostre butlletí

Subscriu-te i rebràs cada tarda un correu amb les notícies del dia!