Quina és la farmàcia amb més aparcament de Berga?

Turisme, Berga

Berga i Canet es regalen una escapada per atraure turisme en temporada baixa

Berga i Canet es regalen una escapada per atraure turisme en temporada baixa

Berga i Canet impulsen aquest 2018 la campanya ‘Esplèndid’ per atraure turisme en temporada baixa, la setmana del 26 de febrer al 4 de març i la setmana del 12 al 18 de novembre. Els turistes que visitin les poblacions la setmana de febrer podran adquirir unes targetes especials de campanya i s’hi sumaran totes les despeses que tinguin per tal que, el novembre, pugui anar a l’altre municipi a cost 0. D’aquesta manera, si una família es gasta 300 euros a Canet la darrera setmana de febrer, a mitjans de novembre no haurà de pagar els 300 primers euros que es gasti a Berga.

Els regidors de Promoció Econòmica de tots dos municipis, Francesc Ribera i Coia Tenas, han presentat la campanya aquest matí a Berga. Segons han dit, els ajuntaments no hi posen “ni un duro”, sinó que és una col·laboració entre negocis del sector de l’hostaleria i la restauració. “Nosaltres ens dediquem a fomentar la iniciativa i el turisme, i a crear l’entramat perquè la campanya es pugui portar a terme”, ha explicat Ribera.

Les targetes ‘Esplèndid’ es podran aconseguir a les oficines de turisme dels municipis o bé als hotels i s’han de reservar prèviament ja que són limitades. “N’hi ha prou trucant a l’hotel en el moment de fer la reserva i comentant-los que en vols una”, ha assenyalat el regidor Ribera. És important reservar la targeta perquè són limitades: només se’n faran 1.000 (500 per Canet i 500 per Berga).

Gran resposta dels comerciants

La majoria dels establiments comercials, hotelers i de la restauració s’han sumat a la campanya. A Berga, en concret, Ribera ha destacat que hi participaran gairebé tots els hotels i càmpings, un 75% dels restauradors i un 75% dels comerços. “La resposta ha estat molt bona”, ha assegurat. Tots ells cooperaran amb els de Canet per intentar “convertir dos caps de setmana tristos i avorrits en dos caps de setmana amb moviment i color”.

A banda, bona part de les entitats berguedanes i canetenques també s’han sumat a la iniciativa per construir una agenda d’activitats a l’alçada del turisme que es preveu que hi hagi. “Intentarem que la gent que ens visiti no s’endugui la imatge d’un cap de setmana pobre de temporada baixa, sinó tot el contrari”, ha dit Ribera. Entre les possibles propostes, hi ha visites guiades, teatre, recitals de poesia, exposicions i tallers. Tota la informació estarà disponible en els propers dies al web de la campanya.

Dos municipis amb un mateix perfil de turistes

Esplèndid és una idea que l’Ajuntament de Berga va traslladar al de Canet després d’analitzar el perfil de turista de tots dos llocs. Segons Ribera, les dues localitats comparteixen “un perfil turístic molt concret i es complementen”.

Des de Canet, la idea va ser molt ben rebuda i consistoris i teixit comercial han treballat colze a colze en els darrers mesos per fer-la realitat. “Tenim dos municipis amb propostes molt diferents però amb un públic molt similar: gent que ve dels voltants de Barcelona i busca tranquil·litat”, ha reiterat Coia Tenas. I és que els turistes de l’àrea metropolitana són el públic potencial de la campanya.

Ajuntament de Berga Ajuntament de Canet de Mar Esplèndid

Comentaris