Quina és la farmàcia amb més aparcament de Berga?

Berga, Política

Les cinc fases del camí cap al Reglament de Participació Ciutadana de Berga

Les cinc fases del camí cap al Reglament de Participació Ciutadana de Berga
Sessió informativa a l'Ajuntament de Berga davant els ciutadans. Abans, s'havia explicat als mitjans a la Sala Casino. AJ BERGA

El Reglament de Participació Ciutadana de Berga va iniciar ahir, dilluns, el seu procés d’elaboració. L’Ajuntament de Berga, la Diputació de Barcelona i l’assessoria Edas. Espai d’Anàlisi Social van presentar el projecte públicament en un acte a la Sala Casino. El Reglament de Participació Ciutadana és una iniciativa impulsada per l’àrea de Participació Popular de l’Ajuntament de Berga que neix de la voluntat de disposar dels mecanismes, els òrgans i els processos necessaris per garantir el dret de la ciutadania d’intervenir en la presa de decisions de les polítiques públiques.

L’alcaldessa i regidora de Participació Popular de l’Ajuntament de Berga, Montse Venturós, va recordar en la presentació que un dels objectius de l’equip de govern de la CUP era “implementar la participació popular en totes les qüestions que ens fossin possibles i, per això, es va crear i estructurar l’àrea de Participació Popular fa un any”. Segons Venturós, el consistori disposava d’un protocol de participació inclòs en el Reglament Orgànic Municipal (ROM), però per a l’actual equip de govern no era suficient: “Enteníem que calia treballar-lo i anar molt més enllà”.

Aquest dilluns l’alcaldessa va presentar davant els mitjans de comunicació i la ciutadania el procés d’elaboració del reglament. El camí cap a la nova normativa es divideix en cinc fases:

1. Sessions de treball entre polítics i tècnics. La primera part consistirà en la presentació del projecte a les persones que en formaran part. Durant el mes de febrer hi haurà diverses reunions entre els responsables polítics de la ciutat i el personal tècnic del consistori per tal de concretar els eixos bàsics del reglament.

Aluminis Mitjavila

2. Consulta pública i qüestionari en línia. La segona fase consistirà en una consulta pública i un qüestionari en línia disponible al web de l’Ajuntament de Berga. L’objectiu serà conèixer les demandes de la població en realció al futur model participatiu que s’aplicarà a la ciutat. El poble podrà realitzar les seves aportacions presentant instàncies genèriques o a través del qüestionari, que ja està disponible al web de l’Ajuntament i ho estarà fins el 27 de febrer. També s’han habilitat dues adreces de correu electrònic per formular dubtes o aclariments: participacio@ajberga.cat i entitats@ajberga.cat.

3. Redacció de l’esborrany del reglament. Es posaran en comú les conclusions de la primera i la segona fase. És a dir, es farà una primera redacció del reglament tenint en compte les demandes de la ciutadania i els eixos acordats pels responsables polítics i els tècnics municipals.

4. Presentació de l’esborrany del reglament a la ciutadania. S’obrirà un període d’esmenes perquè els veïns puguin dir-hi la seva. També es portarà a terme un taller deliberatiu amb els agents implicats per validar el reglament i incorporar-hi les esmenes necessàries.

5. Aprovació del projecte. La darrera fase començarà al juny i acabarà a mitjans d’estiu. D’entrada, el mes de juny es presentarà el reglament definitiu a la ciutadania i se sotmetrà a l’aprovació inicial. Un cop s’hagi aprovat, s’establirà un període d’informació pública i, finalment, se sotmetrà a aprovació definitiva. Aquest últim tràmit està previst pel mes de juliol. Per això, la previsió de l’Ajuntament de Berga és poder disposar del Reglament de Participació Ciutadana al final de l’estiu.

Els agents implicats

El Reglament de Participació Ciutadana de Berga recollirà els elements principals de participació que exigeix la normativa vigent. Per exemple, en el document s’inclourà informació sobre el funcionament de l’administració municipal, es determinarà quins són els drets de la ciutadania en termes de participació, s’establirà els canals de comunicació existents per fomentar la relació entre l’administració, les entitats i la ciutadania, i també es concretarà la implementació dels sistemes de participació.

Els agents implicats en l’elaboració del reglament seran les entitats i les associacions sense ànim de lucre, els càrrecs electes del consistori berguedà, el personal tècnic municipal amb responsabilitat de gestió, els grups d’interès i les organitzacions sense personalitat jurídica que porten a terme activitats a la ciutat, els veïns i veïnes a títol individual i d’altres agents vinculats al municipi.

L’elaboració del reglament es realitzarà amb l’assessorament i el suport tècnic de la Diputació de Barcelona, ja que és una eina inclosa en el catàleg de serveis que l’ens provincial posa a l’abast dels municipis que formen part de la demarcació.

Ajuntament de Berga Montse Venturós Participació ciutadana Reglament de Participació Ciutadana

Comentaris