Motor

Marc Serra, de pilot virtual a navegar sobre les dunes del Marroc

Marc Serra, de pilot virtual a navegar sobre les dunes del Marroc

Que el Marc Serra hagi participat al Rally Merzouga no és una casualitat. El bomber d’Avià ha estat treballant durant molts anys al costat de l’exdakarià Marc Coma i és actualment “mapman” de varis equips de rallys.

I us preguntareu, que és un mapman? Doncs en el món dels rallys on el més destacat és la navegació i la utilització i la interpretació del roadbook, la figura del “mapman” ajuda molt als pilots a l’hora de preparar-se per afrontar les carreres. Ell agafa el roadbook, llibre amb les indicacions dels punts per on han de passar els pilots i el trasllada al navegador de l’ordinador, d’aquesta manera veu quin tips de terreny i quins obstacles es trobaran els pilots, és a dir, el que vindria a ser un “pilot virtual”.

Per tant, Marc Serra navega i molt a l’ordinador però fins ara no ho havia fet mai pilotant ell mateix una motocicleta al mig del desert.

Al Rally Merzouga hi va participar després de guanyar el Merzouga Challenge que es va disputar el febrer en el transcurs d’una de les carreres més multitudinàries d’enduro, la Bassella Race. Amb aquesta victòria es va emportar la inscripció de la carrera del Marroc totalment gràtis.

11

El Merzouga Rally, que es va disputar del 7 al 12 de maig, es desenvolupa des de l’any 2010 a la regió de Erfoud, Marroc. Una setmana de carrera al mig del desert recorrent més de 200km al dia i on el seu Director esportiu és ni més ni menys que el també avianès Marc Coma.

El fet de tenir a Coma allà a Merzouga tranquil·litzava a Serra. “ Sabia que estava allà i això em feia estar més tranquil però tot i això durant les etapes gairebé no vam parlar ja que els dos teníem feina”, comenta a Entre Rivals.

El fet de treballar amb equips de rally li va ser favorable a l’avianès ja que va poder integrar-se dins l’equip d’Himohinsa on va tenir així la part del servei de mecànica solventada.  

9

Serra va finalitzar la carrera en la vint-i-cinquena posició, una molt bona posició si mirem que gairebé una vintena de pilots eren professionals. Així doncs, Marc Serra valora molt positivament la seva experiència al Marroc: “Durant tota la carrera hi va haver dies de tot i molt variats. En dues etapes vaig patir problemes estomacals que em van dificultar la conducció però per sort només van ser dos dies i no va anar a més. També em vaig veure enmig d’una tempesta de sorra en una especial on vaig haver d’esperar més de 20 minuts a que passés ja que no es veia res i era molt perillós”, explica Serra a Entre Rivals.

I és que hem de pensar que si conduir pel desert ja es dificultós, si li sumem la navegació encara ho és més, Marc Serra ens explica una de les seves experiències: “Durant l’etapa amb dunes on vam fer una sortida totes les motos alhora com el motocròs, no vaig analitzar del tot el terreny abans d’afrontar una duna, és a dir que la vaig fer a cegues i vaig fer un salt de dos pisos d’alçada… amb l’impacte em vaig fer mal al dit però per sort no em vaig fer res greu”.

14

Després d’aquesta aventura,  Serra no descarta seguir participant en alguna prova similar a nivell nacional ja que internacionalment aquest tipus de proves son bastant cares. Ara bé, segur que Marc Serra seguirà navegant tant virtualment com sobre el terreny.

Marc Coma Marc Serra Rally Merzouga

Bar Tutxi

Comentaris

Entre Rivals

Som Entre rivals, el portal d'informació esportiva de la comarca del Berguedà