Ja es poden comprar els primers bolets de la temporada al Berguedà

Ja hi ha bolets. Sí, a peu de la carretera C-16, l’eix del Llobregat, a Guardiola de Berguedà, ja hi ha parades que ofereixen els primers bolets de la temporada. Concretament, es troben ceps i rossinyols. De moment de rovellons ni un. Caldria que plogués en els propers quinze dies. Ho ha explicat al programa La Terrassa de Ràdio Berga, Glòria Garcia, una paradista de Guardiola de Berguedà.
La forta calor d’aquests dies no està sent bona per als bolets. De fet, la xafogor asseca aquests bolets primerencs. Per tant, de moment hi ha bolets, encara que pocs. Això fa moure els preus entre els 8 i els 10 euros, per una panereta de bolets. Això sí, són tots del Berguedà.
És més, sembla que l’agost no convida a pensar en bolets. Per la qual cosa, Garcia assegura que la venda a peu de carretera és força fluixa.
La comarca ja pot tastar els primers bolets. Ara bé, per assegurar una bona temporada caldria que plogués durant aquest mes d’agost.