Les inversions que s’han fet a Berga per millorar el subministrament d’aigua a la ciutat repercuteixen poc o molt al rebut de l’aigua. Les obres de la portada d’aigua de la Baells i el nou dipòsit de cinc milions de litres de la ciutat són per garantir un bon servei als ciutadans, però això ha fet disparar la factura de les famílies que consumeixen més aigua. És un augment proporcional: com més es gasta més es paga. No es pot parlar d’un augment del preu del metre cúbic –segons l’alcalde de Berga– perquè és en funció del consum i per tant de si correspon al primer tram, al segon o tercer.
El primer tram se situa de 0 a 18 metres cúbics de consum d’aigua per trimestre. El segon, de 19 a 30. I el tercer més de trenta. Aquests trams es van aplicar ara fa un any, ja que es van modificar per fomentar l’estalvi d’aigua entre els berguedans i aconseguir que un bon percentatge de famílies no superessin els 18 metres cúbics de consum d’aigua cada trimestre. Un any després, les dades ens mostren que el 56% de les famílies de Berga no arriben als 18 metres cúbics de consum. És segons l’alcalde, Juli Gendrau, una bona xifra. I també és important, ha dit, que s’hagi pres consciència de no malgastar aigua.
Per aquest 56% de famílies que no supera els 18 metres cúbics de consum d’aigua trimestralment, el rebut se’ls ha apujat tres euros, que és l’augment que s’ha aplicat per fer front a les despeses que hi ha hagut en inversions. Ho ha explicat a Ràdio Berga l’alcalde, Juli Gendrau.
Els consumidors de Berga que gasten més de 18 metres cúbics per trimestre, en canvi, si que han notat que la taxa d’aigua els surt més cara, ja que se’ls aplica un increment per consum. Vindria a ser una penalització per gastar més aigua. Que estiguin en el segon tram, que és de 19 a 30 metres cúbics d’aigua, són el 23% de les famílies de Berga. I més de 30, el 20%.

