Al Berguedà s’han produït dos accidents de trànsit durant els primers dies festius de Nadal

Durant la primera fase de les vacances nadalenques d’aquest any, del dia 24 fins a ahir diumenge 27 de desembre, no hi ha hagut cap víctima mortal al conjunt de carreteres i autopistes de la xarxa viària de Catalunya. Tot i això, durant aquests dies, els Bombers de la Generalitat han hagut de fer vint sortides per incidències viàries, dues al Berguedà.
La primera es va produir durant la nit de Nadal. Al voltant de les nou de la nit, es va produir un accident de trànsit a la carretera C-16, al quilòmetre 107 en sentit nord, a l’altura de Cercs. Un cotxe en el que viatjaven dues persones va sortir de la via. Mari Carmen I.P. de 42 anys, va resultar ferida lleu amb contusions. Un cop els Bombers van aconseguir treure a la víctima del cotxe, els serveis sanitaris la van traslladar fins a l’hospital Sant Bernabé de Berga. Pel que fa a l’altre ocupant del vehicle, en va sortit il•lès. Fins al lloc de l’accident s’hi van traslladar tres dotacions dels Bombers, Mossos d’Esquadra i serveis sanitaris. Recordem que la setmana passada es va produir un altre accident en el mateix punt quilomètric de Cercs en què dos cotxes van xocar frontalment i va morir un jove de 18 anys, veí de Montgat.
L’altre incident es va produir a Puig-reig, a ¼ de 9 del matí de dia de Sant Esteve. Una persona va caure accidentalment per un desnivell de 10 metres al barri de l’estació, a la zona que connecta amb Cal Pons. L’accident es va produir en una zona de difícil accés i la víctima, Mª Angeles S.R, de 40 anys i veïna de Puig-reig, va ser rescatada i traslladada en helicòpter a l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona, ja que presentava una fractura maxil•lar i toràcica.
A més d’un helicòpter amb personal dels Grae (Grup d’Actuacions Especials) i del Gem (Grup d’Emergències Mèdiques) del cos de Bombers, en el rescat hi van participar quatre dotacions terrestres dels Bombers, dels parcs de Berga, Calaf i Puig-reig,
Tot i que el balanç sobre incidències durant aquests dies ha estat positiu, Servei Català de Trànsit demana als conductors que no abaixin la guàrdia i que segueixin aplicant el sentit comú al volant durant el que queda d’aquest període festiu.