Els acusats d’agredir el president del PP al Berguedà queden absolts perquè els demandants arriben tard al judici

Els acusats d’agredir el president del PP al Berguedà queden absolts perquè els demandants han arribat tard. Joan Anton López Noguera ha arribat 9 minuts tard al jutjat de primera instància número 2 de Berga. Segons la citació judicial, el judici havia de començar a 1/4 d’11 del matí, però les víctimes van arribar a les 10 i 24 minuts. A causa del retard, es considera que els demandants no han comparegut i el judici s’ha va fer només amb la declaració dels acusats, que van negar l’agressió. En base a les declaracions dels demandats i per falta de proves, la jutgessa va decidir absoldre’ls.
L’advocat de López Noguera, Juan Carlos Segura, ha dit que la decisió de la jutgessa ha estat excessiva i que contempla posar en coneixement del Consell General del Poder Judicial el resultat del judici i ha assegurat que presentaran una reclamació per aconseguir l’anul·lació del judici, amb l’objectiu que es torni a convocar més endavant.
Tot i això, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, els judicis per faltes, com és el cas d’aquest judici, es poden realitzar sense la presència dels demandants, és a dir, sense que hi compareguin.