Les immobiliàries no van vendre ni un sol pis a Berga el tercer trimestre de l’any passat

Les immobiliàries no van vendre ni un sol pis a Berga el tercer trimestre de l’any passat. En tres mesos, del juliol al setembre, no es va tancar ni una venda, segons dades del ministeri de l’Habitatge. Això no havia passat mai des que es van començar a recollir dades estadístiques de la venda de pisos per municipis. El desastre del tercer trimestre és inèdit, però tampoc no són gaire millors les dades dels trimestres anteriors. En nou mesos, de gener a setembre, només es van vendre a Berga quatre pisos. En l’any més fort del boom de la construcció, en aquest mateix període, el 2007, se’n van vendre 56.
I, al conjunt del Berguedà, el sector immobiliari tampoc no aixeca cap. En total, es van vendre 120 pisos, per això hi van ajudar molt dues vendes en bloc d’uns 40 habitatges a Puig-reig i d’una vintena més a Bagà.
Encara no s’han fet públiques les dades del quart trimestre, però és evident que els nou primers mesos del 2009 van ser un desastre per a la compra-venda d’habitatges al Berguedà. Des del setembre, les coses han començat a millorar lentament, segons ha dit Pep Graus, delegat del col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària del Berguedà.
Si en el sector immobiliari es nota una revifalla, no passa el mateix amb el sector de la construcció, que va tocar fons i continua sense sortir del pou.