La futura biblioteca de Gironella ja té ubicació. L’equip de govern de CiU ha decidit construir-la al sector de la riera d’Olvan, a pocs metres de l’Institut Pere Fontdevila i el Casal de Gent Gran. El consistori contempla que el futur creixement del municipi es desenvolupi en aquesta zona esdevenint un dels punts més cèntrics de la vila a nivell d’utilitat i pas de vianants.
Actualment, Gironella no disposa d’un equipament d’aquestes característiques i la població ha de fer ús de la biblioteca de l’institut de la vila. Es tracta d’un projecte llargament reivindicat que per fi veurà la llum i que se situarà a la cruïlla entre el carrer Pont de les Eres i l’avinguda dels Països Catalans. Es tracta d’una zona pendent de desenvolupar-se urbanísticament que connectarà l’eix comercial amb el casc antic i algunes instal·lacions destacades del municipi com per exemple l’institut públic i el Casal de Gent Gran. En el darrer ple, l’equip de govern va aprovar la modificació urbanística de la zona per poder construir la biblioteca al sector de la riera d’Olvan. Ara s’ha iniciat el concurs per adjudicar la redacció del projecte que tindrà una superfície d’uns 975 metres quadrats, segons ha confirmat l’alcalde. El projecte tindrà un pressupost d’1.560.000 euros que el consistori preveu finançar a través de la nova convocatòria del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) i de la Xarxa de Municipis de la Diputació. La construcció de la biblioteca és un projecte prioritari pel municipi que també requerirà una inversió important per part de l’Ajuntament. Per això, l’alcalde de Gironella, David Font, ha assegurat que “estem intentant estalviar el màxim per garantir la materialització del projecte el més aviat possible”.
L’Ajuntament de Gironella preveu enllestir els tràmits urbanístics el proper estiu per tal de començar les obres de l’equipament a finals de l’any que ve o durant el primer trimestre del 2014.


