Prop de trenta comparses participen a la rua del Carnestoltes de Berga

Ni el fred ni la crisi han frenat la participació al Carnestoltes de Berga. A la rua de dissabte a la tarda hi va haver 28 comparses, cinc més que l’any passat.
El premi a la millor carrossa, dotat amb 1.000 euros, va ser per a ‘Buscant la Independència’. El segon premi d’aquesta categoria, de 750 euros, se’l van endur ‘Els prehistòrics de Berga’. El tercer, de 500 euros, va ser per a ‘Xinos Xanos’. I el quart va recaure a ‘Queralt Fundation’, carrossa que es va endur un pernil.
Pel que fa als premis a les millors comparses. El primer, valorat en 500 euros, va ser per a ‘Gel i fantasia’. El segon, de 400 euros, per a ‘Playmobil. El tercer premi, dotat en amb 300 euros, se’ls van endur ‘Les desincronitzades’. I el quart va ser per a ‘Els genis de la Valldan’, que van obtenir una espatlla de pernil.
Pel que fa als premis a la millor animació, el primer, amb 400 euros, el va guanyar la comparsa ‘Pit i cuixons’. El segon, dotat amb 300 euros, ‘Un nou país del món’. El tercer, de 200 euros, va ser per ‘Cal Negre fest’. I el quart premi, una espatlla de pernil, va ser per a ‘Envàs, on collons vas?’.
El primer premi del concurs del ball pel grup d’1 a 3 persones, que rebia 150 euros, va ser pels ‘Kinder Sorpresa’. I el primer premi de grup de quatre o més persones, amb 300 euros, va ser per ‘Bajo el mar’.
El Carnestoltes infantil va tancar ahir a la tarda tot un cap de setmana de gresca i disbauxa. Van ser actes molt concorreguts la rua de dissabte a la tarda, el ball dels Cornuts a la nit amb Ebri Nigh i Autoput, i també la guerra de la farina, que ahir al matí va tenyir de blanc la plaça de Sant Pere amb 17.000 bombes de farina que es van tirar entre els dos bàndols: carlins i liberals ahir. I pel que va a la festa dels nens i nenes, va aplegar unes 450 persones al pavelló de Berga. Els infants vestits amb disfresses de tota mena: de princeses, de pallasos, de llaunes de refrescos, de l’equip Ferrari de Fórmula 1… van poder cantar i ballar amb la Tresca i la Verdresca i amb Dani Màgyk.
Berga posarà punt final al Carnestoltes aquest dimecres amb l’enterrament del Rei Carnestoltes. Hi haurà una processó des de la plaça de Sant Pere fins a la plaça del Forn, on es farà la lectura del testament a càrrec del notari de Madrona i hi haurà sardinada. L’acte començarà a les 7 de la tarda.
Per mitjà del Facebook de Berga Jove es fa una crida a tothom que tingui fotos del Carnestoltes de Berga a enviar-les al correu electrònic comunicacio@ajberga.cat. Amb totes les fotos que es rebin es farà un vídeo del carnaval 2013.