La implantació de la integració tarifària al Berguedà, que suposa un important abaratiment del cost del bitllet d’autobús, continua sent una reivindicació de col·lectius i polítics de la comarca. Així ho va exposar el president del Consell Comarcal del Berguedà, Sergi Roca, al director general de Transports de la Generalitat, Pere Padrosa. En una reunió que van mantenir la setmana passada, Roca va insistir en la necessitat de fer arribar el més aviat possible la integració tarifària al Berguedà i va demanar “que s’inclogui la partida necessària dins els pressupostos de la Generalitat”.
La resposta de Padrosa és que s’intentarà que sigui una realitat, però ni hi ha terminis ni un compromís ferm. Dependrà del finançament de la Generalitat. La integració tarifària al Berguedà té un cost de 800.000 euros, que ha d’aportar en gran part el Govern català excepte un 20% que l’han de posar els ajuntaments del Berguedà.
De moment, els berguedans hauran d’esperar per beneficiar-se de bitllets a preu reduït per fer ús del transport públic, però tot i això Sergi Roca ha recordat que sí que es va aconseguir un abaratiment de les tarifes gràcies a les targetes multiviatges T10-120.



