El Centre Excursionista de Navàs, el Club Ciclista Alt Llobregat Pla i Baixada, i els Amics en BTT del Cap de Setmana, organitzen per aquest diumenge, 28 d’abril, la segona edició de la Marxa Romànica de Resistència en BTT, de 96 quilòmetres de recorregut.
La Romànica en BTT fa pràcticament el mateix itinerari del GR 176, la reconeguda Marxa Romànica de Resistència a peu, que des de fa 26 anys se celebra a Navàs amb més de 7.500 excursionistes inscrits.
La ruta enllaça una gran quantitat d’ermites romàniques seguint pistes i corriols poc concorreguts del nord del Bages i el sud del Berguedà.
La ruta marcada per fer en bicicleta de muntanya és circular i consta d’uns 96 quilòmetres senyalitzats, amb un desnivell acumulat de 2.500 metres positius entre unes cotes de 350 metres i 700 metres d’alçada.
Per a l’edició d’enguany s’han fet unes petites modificacions al traçat, respecte l’any passat. Afecten sobretot a l’arribada, passant aquest any també pels nuclis de Galera, Gaià i l’Ametlla de Merola.
La Romànica en BTT és una marxa no competitiva de resistència oberta a majors de 16 anys, però sobretot enfocada a bikers amb una bona condició física i experiència en marxes d’aquestes característiques.
De moment, hi ha un centenar de participants inscrits.



