L’Àliga de la Patum reestrena la seva corona, restaurada i daurada

DSCF5003L’Àliga ja té a punt novament la seva corona, totalment daurada i restaurada. L’encarregat de dur a terme aquest procés de restauració i daurat, sota la supervisió de Gemma Rodríguez, restauradora de la comparseria de la Patum, ha estat el joier berguedà Ramon Rovira i Casellas, que ha treballat de forma totalment desinteressada durant els darrers mesos per tal de deixar la corona com nova.

La corona actual de l’Àliga, de tipus ducal, va substituir l’antiga corona reial l’any 1968, i durant aquest mig segle d’existència no havia gaudit de cap intervenció tan a fons com aquesta, que li ha retornat l’esplendor i la brillantor originals. Aquesta corona fou comprada a l’empresa Demetrio Bote Belenes de Barcelona i va costar 8.600 pessetes. Amb el pas dels anys, la corona havia anat perdent lluïssor, i es feia imprescindible una actuació com la que ara s’ha materialitzat.

DSCF5005La intervenció ha consistit, bàsicament, en l’eliminació de les dues capes de bany d’or malmeses i desgastades fins a veure el material original, llautó. Després de polir aquest metall s’hi han realitzat dues capes noves de bany, níquel i or de 24 quirats. Les pedres brillants que ja havien estat substituïdes en altres intervencions, i que no coincidien ni en la forma ni en el color amb les originals, s’han canviat per altres d’iguals a les antigues. El lacat de protecció del bany d’or ha estat l’últim procés realitzat.

Ha estat aquest diumenge a les 7 del vespre als baixos de l’Ajuntament quan el joier Ramon Rovira l’ha lliurat als portadors de la comparsa per tal de tornar-la a col·locar i que l’Àliga la pugui lluir aquesta propera Patum.

DSCF5025

 

FOTOS: Moment en què s’ha col·locat la corona restaurada al cap de la simbòlica figura de la Patum, als baixos de l’Ajuntament. AUTORA: Pilar Màrquez