Una avaria a l’ascensor de Queralt mou a l’Ajuntament a requerir al concessionari que hi actuï o, un cop més, ho haurà d’assumir

L’ascensor de Queralt està fora de servei des de fa aproximadament un mes. Durant les festes nadalenques va anar fallant en diverses ocasions quedant-se clavat, o no aturant-se quan era dalt i tornant a baixar; i per això, passades festes es va penjar un cartell que informa als usuaris que no està operatiu. S’hi pot llegir ‘elevador avariat. Disculpin les molèsties’. Ara, fins que s’arregli, només es pot accedir a la zona del santuari i el bar a peu, des de l’aparcament.

És un inconvenient pels visitants, i ja hi ha hagut queixes per part dels usuaris. I no només això, també és un problema el fet que s’hagin de pujar a peu els subministraments necessaris del santuari, «per exemple la cera dels ciris, que fan un bon pes», comenta el capellà custodi de Queralt, mossèn Ramon Barniol. Demana solucions. És una necessitat i l’Ajuntament de Berga n’és conscient i vol que s’arregli el més aviat possible.

Des del 2002, l’Ajuntament ha pagat  76.000€ de revisions i avaries

Ara bé, l’empresa Inberga Tur és qui té la concessió de l’hostatgeria i l’ascensor de Queralt (així com també l’hotel Berga Park). Se n’hauria de responsabilitzar. Però no sempre ha respost (des del 2002 que hi ha contracte) en l a reparació d’avaries, ni tampoc en la revisió anual de l’ascensor. Aleshores és l’Ajuntament qui ho assumeix perquè segons ha dit l’alcaldessa de Berga, Montse Venturós, «és un servei bàsic que l’Ajuntament entén que ha d’estar en funcionament». En aquest sentit, la despesa que ha assumit des del 2002 l’Ajuntament de Berga en concepte de l’ascensor de Queralt puja a 75.909€ segons ha informat el consistori. Uns imports i unes actuacions que s’han fet des de l’Ajuntament i que haurien d’haver anat a càrrec de l’empresa.

Malgrat tot, si Inberga Tur no respon, l’equip de govern de la CUP no deixarà Queralt sense ascensor. Haurà d’actuar subsidiàriament. Si l’Ajuntament es fa càrrec d’arreglar l’avaria, abans ha de garantir la legalitat jurídica de l’actuació. I com que Inberga Tur no té solvència econòmica, el consistori ha de demanar permís a l’administrador concursal. Un procediment que ha de passar per ple. Es posarà sobre la taula avui, així com també requerir i comunicar a InbergaTur i al seu administrador concursal que posin en funcionament l’ascensor, per no incomplir el contracte, i que ho faci en 10-20 dies.

FOTO: L’ascensor de Queralt / AUTOR: Pep Graus