Borredà restaura la caseta del Pare Coll

La caseta de fusta que hi ha al Camí dels Graus, per on passa el GR-4 que uneix Borredà amb el monestir de La Portella, a la Quar, llueix nova imatge. S’ha restaurat gràcies a la inversió de 3.200 euros que han permès posar-hi bigues noves, llates i teules. D’aquesta manera, segons l’alcalde de Borredà, Joan Roma, «recuperem un petit monument». A més, és un lloc transitat per caminadors i que per tant pot ser molt utilitzat per descansar, «gaudint de vistes a la vall de la riera de Margançol i al poble de Borredà, ha dit l’alcalde.

Aquesta caseta s’anomena del Pare Coll perquè quan la va construir fa uns 40 anys la Congregació de Germanes Dominiques sembla ser que el Pare Coll hi passava caminant. Ell anava a predicar a Borredà, i segons la llegenda un dia en aquest indret se li va aparèixer el dimoni, i malgrat tot ell va continuar el camí i va mantenir la tasca predicadora i educadora durant anys, fins que va morir.

Aquesta caseta feia molt servei durant tot l’any. A l’hivern per resguardar-se del fred, del vent i la pluja. I a l’estiu del sol que cau durant bona part del camí de pujada cap a La Quar. Per això ara s’ha volgut recuperar, amb la voluntat de donar també servei. Amb el pas del temps s’havien fet malbé la major part de teules de la teulada, i les bigues estaven força malmeses, amb llates que s’havien podrit, de manera que l’estabilitat estava en perill.

 

FOTO: Caseta de fusta del Pare Coll de Borredà on s’han fet obres de millora / AUTOR: Joan Roma