Les tendències canvien constantment no només al sector de la moda, sinó també en l’àmbit de l’interiorisme. Un clar exemple és el dels habitatges del Berguedà: el seu interior poc té a veure amb el de les cases i els pisos de fa anys. De fet, avui dia acostuma a veure’s un tipus de decoració que abans no era tan popular: la natural.
Quan parlem de decoració natural, bàsicament ens referim a mobles que són fets amb fusta. És a dir, el procés és orgànic, amb tot el positiu que això comporta. Així ho demostren les taules de centre de fusta a Arrelart.
Precisament els beneficis que venen donats en adquirir aquesta mena de mobles són els que s’han traduït en el fet que la decoració natural es converteixi en tota una tendència. Però, de quins aspectes positius parlem? A continuació descriurem els més importants.
Mobles de major qualitat que duren moltíssims anys en perfecte estat
Per als propietaris i inquilins del Berguedà no és plat de bon gust el fet d’haver de canviar de mobles cada dos per tres. És per això que molts d’ells fan tot el possible per tal de triar productes que sàpiguen que duraran una gran quantitat d’anys.
Els mobles naturals fets de fusta són el millor exemple possible. I és que parlem d’un material que presumeix d’un altíssim nivell de qualitat. Els acabats són una bona mostra, tot i que l’interior també té molt a dir en aquest sentit.
La despesa econòmica s’amortitza al cap del temps. Això és degut al fet que, a diferència d’altres mobles, no han de ser substituïts fins que els usuaris volen perquè han canviat de gustos o per qualsevol altre motiu.
Els anys passen, però no afecten en absolut el moble. A més, no cal dur a terme un manteniment complicat. Fent ús dels productes específics, és senzill i ràpid netejar els mobles naturals que no només destaquen per la seva qualitat.
Estil atemporal
Els mobles naturals no són els únics capaços de durar tota la vida, però els altres, en línies generals, han de ser substituïts per uns de nous perquè el pas del temps sí que els hi passa factura en termes visuals.
Això no succeeix amb les taules de centre i la resta de mobles naturals. ¿Com és possible? Bàsicament perquè fan gala d’un estil atemporal. És a dir, són moderns avui dia, però també ho seran d’aquí a unes quantes dècades.
Congenien amb tota mena d’estils
Havent esmentat al paràgraf anterior la modernitat, és un bon moment per parlar de l’estil avantguardista. És un dels més estesos al Berguedà, ja que agrada molt als ciutadans de la nostra comarca. Per descomptat, els mobles naturals de fusta congenien a la perfecció amb aquest estil.
Però, què succeeix amb els propietaris i inquilins que prefereixen altres estils? Per exemple, els amants del vintage també troben en aquesta mena de mobles una solució ideal, així com aquells que es decanten per una decoració més aviat rústica.
La llista d’estils compatibles no acaba aquí, ja que els hem d’afegir pràcticament tots: nòrdic, minimalista, etcètera. Siguin quins siguin els teus gustos, no et costarà trobar un moble natural fet de fusta que, a més, quedarà molt bé allà on el posis.
Exclusivitat
Cada vegada més els berguedans volen sentir-se únics. Aconseguir-ho pot ser complicat, sobretot si parlem de mobiliari. Afortunadament, existeix una manera de notar aquesta exclusivitat que tant agrada als catalans en general: optar pels mobles naturals de fusta.
Independentment del moble comprat, sempre són diferents entre ells. Ho demostren a la perfecció les taules de centre. Per explicar-ho ens fixarem en el model Grace, un dels més exitosos.

Estem davant d’una taula de centre que és elaborada de forma artesanal a partir d’un tronc de fusta, un material que posteriorment és petrificat. Si mires dos arbres de la mateixa espècie, veuràs importants diferències entre els dos troncs. De fet, també són nombroses si es fan talls d’un sol tronc, sempre respectant la sostenibilitat dels boscos, un aspecte al qual cada vegada es dona més importància per part de les empreses especialitzades en mobles naturals de fusta.
Continuant amb el procés artesà, un expert en la matèria s’encarrega de fer els acabats, els quals són suaus. El resultat és únic, factor que es tradueix en traslladar al propietari o inquilí una inevitable sensació d’exclusivitat. Això és causat pel fet de saber que cap altra persona podrà disposar d’una taula de centre que sigui exactament igual a la seva.
Si a l’exclusivitat sumem la resta d’aspectes positius que hem esmentat abans, com l’atemporalitat, l’alta compatibilitat amb els estils decoratius i l’elevadíssim nivell de durabilitat, no sorprèn que els mobles naturals de fusta s’hagin convertit en una tendència. De fet, tot indica que, durant els anys vinents, se’n vendran encara més.




