El nen de 9 anys atropellat ahir durant la Festa Major d’Avià es troba en estat crític, ingressat a l’hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona, segons han confirmat fonts del centre.
El menor detingut com a presumpte autor dels fets ha passat la nit a la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Berga, i avui passarà a disposició de la fiscalia de menors.
Un veí va anotar la matrícula
Els fets van passar pels volts de les 10 de la nit l’avinguda Pau Casals, la principal artèria del poble, en plena Festa Major. L’alcaldessa, Patrocini Canal, explica a l’Aquí Berguedà que el vehicle va passar «a gran velocitat«.
El cotxe va envestir el nen —que va patir una ferida molt greu al cap— i va fugir del lloc dels fets. Un veí el va seguir, i va aconseguir apuntar-ne la matrícula, que va notificar als Mossos d’Esquadra.
Cotxe localitzat a Cal Rosal

La policia va muntar de seguida un dispositiu de recerca en coordinació amb la Policia Local de Berga, que també es va posar a buscar al fugitiu al terme municipal de la capital.
Els Mossos van aturar el cotxe en un control a Cal Rosal i van detenir el conductor, un menor d’edat que, per tant, no tenia carnet de conduir.
Amb els amics al cotxe d’un familiar
Segons les primeres investigacions de la policia, el menor hauria agafat el cotxe d’un familiar i hauria conduit uns metres passant per dins d’Avià. A més del conductor, al cotxe, hi anava un grup d’amics.
Busquen dues persones més
Els Mossos busquen dues persones més, que haurien fugit després de l’atropellament. Quan la policia va aconseguir aturar el cotxe, només hi havia el conductor.
Cancel·lada la Festa Major
L’Ajuntament d’Avià va cancel·lar ahir a la nit tots els concerts programats a la plaça Padró i a la pista poliesportiva i, posteriorment, va decidir suspendre tots els actes de la Festa Major, que s’allargava fins demà.
«No estem per festes ni concerts«, ha reconegut l’alcaldessa, que ha volgut lamentar profundament els fets i ha traslladat el suport a la família del menor ferit.





