La 27a edició del Memorial Ricard Cuadra tornarà a comptar amb músics de primer nivell sobre l’escenari. Com cada any, al Concert de Patum s’hi interpretaran peces úniques, pensades expressament per a l’ocasió. I aquest cop serà amb la participació del KamBrass Quintet, una formació jove, nascuda l’any 2017, però que ja compta amb nombrosos reconeixements internacionals.
És considerada una de les formacions amb més projecció del panorama musical actual. I compta amb segell berguedà: en forma part el trompetista de Berga Guillem Cardona, juntament amb Joan Pàmies (també trompeta), Maria Servera (trompa), Xavier Gil (trombó) i Oriol Reverter (tuba).
Un relat compartit
Des de l’organització del concert, apunten que «no només es tracta d’un concert de música, sinó d’un relat compartit, on so, paraula i imatge es fonen per crear una experiència única».
En aquesta línia, s’han enregistrat entrevistes a dotze persones vinculades a la Patum des de perspectives diverses. Aquestes veus, transformades digitalment, s’han integrat dins les composicions musicals per aportar-hi un component humà i popular que les arreli al territori.
Incorporar talent jove
El concert compta amb obres originals de KamBrass Quintet, Lluís Gual, David Quintana i Cesc Badia, amb la col·laboració de la dramaturga Laura Corominas i la productora audiovisual Karkön Productions.
En aquesta línia, els organitzadors remarquen que el concert és una oportunitat per exhibir l’enorme talent jove que hi ha a la zona. Lluís Gual, de Berga, ha fet composicions que han estat interpretades arreu del territori català, a més d’una estrena a la Fundació Juan March de Madrid. Recentment, a més, ha estrenat l’obra per a cobla Transfiguracions al Palau de la Música Catalana i ha estat guardonat amb el premi Spiegelungen.
David Quintana, de Bagà, estudia composició a Dinamarca. Es defineix com un músic que troba inspiració en la música tonal del passat i s’acosta al present mitjançant l’electrònica, la programació i altres tècniques contemporànies.
I Cesc Badia, de Calders, compon, arranja i dirigeix. Escriu música tant per a petits ensembles com per a big bands i orquestres simfòniques. Ha col·laborat com a compositor i arranjador i ha enregistrat música amb formacions com la Basel Jazzcampus Big Band, el quartet de saxòfons Kebyart, l’OSTO Orchestra, l’O.L.I. Big Band i la Joven Big Band Nacional. Actualment, estudia un màster en interpretació de trompeta jazz a la FHNW Jazzcampus de Basilea.
Data i entrades
El Concert de Patum serà el segon dissabte de juny, el dia 14, a la plaça de Sant Pere, a 2/4 de 10 del vespre (21.30 h).
Les entrades anticipades es poden comprar a l’Oficina de Turisme de Berga (carrer dels Àngels, 7) i també es podran comprar a les taquilles habilitades als accessos de la plaça abans de l’inici de l’espectacle. El preu, com cada any, és de 15 euros amb cadira i 10 euros sense cadira.
En cas de pluja, el concert es farà al Teatre Municipal.







