Cap de setmana històric per al Sant Salvador de Cercs. El primer equip de l’entitat ha culminat una gran temporada segellant l’ascens a Tercera Catalana.
Els cercorins van guanyar la final del play-off d’ascens davant el Puigcerdà. En van tenir prou amb un empat a zero a la tornada de l’eliminatòria, a Sant Jordi de Cercs, gràcies a la victòria que havien aconseguit una setmana abans a Puigcerdà, per 1 a 3.
La temporada del Sant Salvador ha fregat la perfecció. L’equip va ser capaç de guanyar 24 dels 30 partits de la lliga regular, al grup 15 de Quarta Catalana, i només va cedir 2 empats i 4 derrotes en tot l’any. El balanç, però, no va ser suficient per ser campió del grup i, per tant, per assolir l’ascens directe. Els cercorins van quedar empatats a punts amb el Navarcles, però els bagencs van acabar per davant a la classificació per diferència de gols.
A la fase de play-off, el Sant Salvador ha fet bons els pronòstics i s’ha acabat proclamant campió. A semifinals, es va desfer de l’Avià B, després d’empatar a zero a l’anada i guanyar amb contundència la tornada, per 4 a 1. A l’altra banda del quadre, el Puigcerdà va remuntar l’eliminatòria contra el Casserres per passar a la final (0-1 a l’anada, a Puigcerdà i 1-4 a la tornada a Casserres).
A la final, però, els de la Cerdanya s’hi van trobar un equip, el Sant Salvador, que ja els havia estat capaç de guanyar tant a la primera com a la segona volta de lliga. Un os dur de rossegar que va acabar deixant-los a un pas de Tercera.

El Puig-reig perd a Sant Joan de Vilatorrada i s’acomiada del somni de l’ascens
El del Sant Salvador serà l’únic ascens del Berguedà després de les fases de play-off a les categories del futbol modest. L’altra esperança berguedana era el Puig-reig, que a la mateixa hora jugava a Sant Joan de Vilatorrada la tornada de la final per pujar a Primera Catalana.
Joanenc i Puig-reig venien d’empatar a zero, a l’anada, a Puig-reig. I, per tant, tot estava obert. Els del Bages, però, en van tenir prou amb un solitari gol per guanyar el partit i assolir l’ascens a Primera.
El Puig-reig, per la seva banda, queda a les portes d’una fita històrica, després d’una temporada immaculada. Van acabar tercers del grup 4 de Segona Catalana, empatats precisament amb el Joanenc, que va ser segon. I al play-off es van desfer del Sant Quirze del Vallès a les semifinals, en un duel agònic que es va decidir als penals. El Joanenc, en canvi, va guanyar a la pròrroga el seu duel també igualadíssim, contra el Berga, per accedir a la final.





