La Patum afinarà part del missatge previ als salts de plens per reforçar les consignes bàsiques i evitar nous incidents

L'alcalde, Ivan Sànchez, insisiteix en la crida al respecte cap a la festa i les seves litúrgies de cara a una edició de les festes de Corpus en què l'Ajuntament reforçarà la pedagogia sobre com comportar-se a la plaça.

Pere Artigas, la veu que emet el missatge previ a cada salt de plens a la plaça de Sant Pere. M.C. / ARXIU

Per primera vegada després de molts anys, el missatge previ als salts de plens de la Patum patirà modificacions. Així ho ha avançat l’alcalde, Ivan Sànchez, en la roda de premsa de presentació de la festa. De fet, l’Ajuntament també ha reservat una part del programa a explicar consignes adreçades als patumaires sobre com s’ha procedir a la plaça i difondrà infografies explicatives durant el Corpus a través de les xarxes socials.

I és que la pedagogia sobre com viure la Patum és un dels grans reptes d’aquest Corpus, especialment en els salts de plens, després que l’any passat se n’haguessin d’aturar dos. «Al primer, hi havia molta gent que no sabia cap a on havia de saltar. En el segon, la gent es va posar molt nerviosa perquè una persona es va desmaiar fora del salt. Es va poder atendre perfectament, però el salt es va aturar innecessàriament».

Per evitar nous episodis com aquest, una de les propostes de l’organització és afinar el missatge previ a cada salt, que el berguedà Pere Artigas emet des de fa dècades pels altaveus de la plaça. L’alcalde reivindica que «ja forma part del nostre patrimoni col·lectiu, però no és cap broma i hem de mirar de cuidar-lo perquè el salt de plens no és un correfoc».

En paral·lel, la comparsa de vestidors de plens i maces treballa, com cada any, per millorar el dispositiu de seguretat al voltant dels salts. De fet, segons ha explicat l’alcalde, aquesta mateixa setmana totes les comparses —comandades per la dels vestidors— han consensuat els espais que ocuparan a la plaça durant els salts de plens per evitar que hi hagi angles cecs.