El desplegament de la banda ampla a Capolat ja és una realitat. Fins ara, el municipi no tenia possibilitat de connectar-se a Internet mitjançant ADSL i tenir-hi accés era una necessitat per al municipi, segons l’alcaldessa, ja que un alt percentatge de la població es dedica al sector de l’agricultura i la ramaderia, i treballa des de casa. Carme Boixader ha comentat que, malgrat que la voluntat del departament de Governació és que la banda ampla arribi a tot arreu, han decidit buscar una alternativa per posar en marxa la banda ampla al més aviat possible. En aquests moments l’Ajuntament ja opera amb banda ampla, i en els propers dies es podran donar d’alta els particulars que ho vulguin, que segons l’alcaldessa són la majoria de veïns de Capolat.
Hi haurà, també, la possibilitat d’estendre la xarxa cap a d’altres pobles del Berguedà, com ara Castellar del Riu o l’Espunyola. El desplegament de la banda ampla a Capolat té un cost de 18.000 euros, una quantitat que assumirà l’Ajuntament, que buscarà ajudes per finançar-la. Els usuaris hauran de pagar entre 250 i 300 euros per connectar-se a la xarxa i, en principi, no hauran de pagar quotes.
El sistema utilitzat és el de banda ampla sense fils. L’impulsor és un veí del poble, Samuel Montalbán, que ha explicat que s’ha connectat el municipi a guifi.net, i que l’enllaç utilitza dos supernodes solars. També ha comentat que l’adhesió a la xarxa Wi-Fi s’ha fet connectant amb Olost.

