L’Ajuntament de Berga redactarà una nova ordenança de civisme

L’Ajuntament de Berga, governat per CiU, estudia una nova ordenança de civisme. Volen presentar una nova ordenança cívica i de convivència consensuada amb partits polítics i teixit associatiu de la ciutat. De moment però, no deroguen l’actual. CiU pensa que mentrestant s’ha de mantenir i no abolir-la tal com demanava en una de les mocions del ple d’ahir, el grup de la CUP. L’equip de govern però, diu l’alcalde, Juli Gendrau, comparteix l’opinió que s’ha de fer una nova ordenança perquè l’actual no resol els problemes de convivència a Berga, i diu que al ple del novembre presentaran una nova ordenança.
La de l’Ordenança de Convivència Ciutadana i de Bon Govern és una de les propostes que va incloure la CUP en el ple celebrat ahir a la nit, entre d’altres. Cal destacar per exemple, la sol·licitud de retirada del retrat del rei Joan Carles de la sala de plens.

RETIRADA DEL RETRAT DEL REI JOAN CARLES DE LA SALA DE PLENS
Una proposta que es va aprovar amb el suport dels 7 regidors de CiU, dels 2 de la CUP i del regidor d’ERC. El PP hi va votar en contra, i el PSC es va abstenir. Els socialistes no van donar al vist-i-plau a aquesta moció, com tampoc a una altra de les propostes que va fer la Candidatura d’Unitat Popular: van demanar la rebaixa de les contribucions especials que han de pagar els veïns del barri vell, en el marc de les obres de rehabilitació del Pla de Barris. L’anterior equip de govern, format pel PSC i ERC, havia aplicat una contribució del 15% als veïns que es s’han de beneficiar dels treballs de millor. I la CUP demanava ahir la rebaixa d’aquestes contribucions especials fins al 2,5%. CiU ho abaratirà, però fins al 5%. Una rebaixa que comportarà haver-se de finançar amb diners, que segons l’alcalde, sortiran de la diferència dels sous de regidors i personal de l’Ajuntament entre l’anterior mandat i aquest, i una altra part de diners de beneficis de l’aparcament en zona blava. A partir d’aquí, el consistori haurà de mirar com acaba de fer front als treballs de millora de carrers i places del barri vell.