Més de 500 persones participen en la marató esportiva en benefici del cas Isanta

Èxit de participació en la tercera edició de la marató esportiva per recaptar fons pel cas Isanta. La cita esportiva va tenir lloc dissabte al pati de l’escola Santa Eulàlia de Berga i els organitzadors es mostren molt satisfets de la resposta popular. Unes 500 persones van participar en les diferents modalitats: voleibol, bàsquet i futbol sala, a més dels que van jugar a bitlles catalanes i petanca, una xifra molt positiva segons l’organització, la Plataforma per a la Convivència al Berguedà.
Des de la Plataforma, encara no se sap quin fons s’ha recaptat en aquesta marató benèfica, ja que s’està fent el recompte dels diners. Sensada però, està convençut que ajudarà a fer pujar la guardiola destinada a fer front a les despeses derivades del cas Isanta.
La d’enguany ha estat la tercera edició de la marató esportiva en benefici del cas Isanta. Un cas que està pendent del judici per als 9 majors d’edat imputats per la mort de Josep Maria Isanta durant les festes de la Patum del 2005. Aquests 9 joves es troben en presó provisional fins que se celebri el judici, que es farà del 2 al 22 d’octubre a l’Audiència de Barcelona. Tots 9 seuran al banc dels acusats, pels quals la fiscalia demana, per a cadascun, 15 anys de presó per homicidi amb l’agreujant d’abús de superioritat. Tot i això, la família de la víctima demana que es condemni els acusats per assassinat i no per homicidi i, per tant, demana condemnes superiors.