Els sancionats per l’ordenança de civisme de Berga porten als jutjats la lluita contra l’Ajuntament

Les 22 persones sancionades per l’Ajuntament de Berga per incompliment de l’Ordenança de Civisme el 30 de setembre de l’any passat han recorregut a la justícia per aconseguir la retirada de les multes. Han presentat, aquest matí, un contenciós als jutjats administratius de Barcelona. Un dels afectats, Pep Cara, ha lliurat la documentació a les dependències de Ronda Universitat i ha explicat que arribaran fins on calgui per no pagar les multes, que són de 750 euros cadascuna.
Després d’entregar els documents, Pep Cara ha reiterat el seu rebuig a les sancions i a l’Ordenança de Civisme, que considera ‘injusta i innecessària’ a Berga. En aquest sentit, ja ha anunciat que reprendran els actes reivindicatius, després d’uns mesos d’aturada i de restar a l’expectativa per si el nou alcalde, Juli Gendrau (CiU), els retirava les sancions. De moment, es mantenen vigents.
Per la seva banda, l’alcalde de Berga, Juli Gendrau, ha dit que en el darrer ple es va acordar aprovar una nova Ordenança de Civisme –en què s’està treballant i es vol presentar al ple del novembre– i que fins que no estigui llesta, ha assegurat Gendrau, no es determinarà que es fa amb les sancions.
Per altra banda, Pep Cara ha assegurat, que tornaran a mobilitzar-se en contra de les multes. Ja s’han fet sentir en diverses ocasions amb concentracions de carrer i ja n’han anunciat de noves.
La primera acció contra les multes, amb el nou govern de Berga, va ser una enganxada de cartells com a protesta, la setmana passada.