En les properes setmanes començarà la instal·lació de passos de vianants elevats a l’Avinguda Catalunya de Gironella. És una mesura que ha pres l’equip de govern de la vila –d’Esquerra Republicana i Convergència i Unió– per tal que els vehicles redueixen la velocitat i els vianants guanyin seguretat. L’Ajuntament ha accelerat l’obra arran dels dos atropellaments que hi ha hagut en només quatre dies de diferència a l’Avinguda Catalunya. Precisament en aquesta via principal és on s’instal·laran els dos primers passos de vianants elevats. Concretament es construiran en el tram sud de la via, que actualment ja és titularitat de l’Ajuntament, mentre que la resta de carretera és de la Generalitat de Catalunya. Un cop s’acabin les obres d’execució del desdoblament de l’eix del Llobregat i es faci el traspàs de competències a l’Ajuntament, el consistori gironellenc instal·larà passos de vianants elevats als accessos a la vila, que són el nord i el sud de l’Avinguda Catalunya, Cal Blau, Cal Bassacs i Cap del Pla.
L’Ajuntament treballa en aquesta iniciativa com a mesura urgent perquè l’Avinguda Catalunya és l’avinguda principal i on es concentra la màxim afluència de vehicles a la vila. Segons la regidora de Governació, Mercè Font, la velocitat no és que sigui molt elevada però diu que encara s’ha de reduir més i demana als conductors seny i precaució quan circulin pel nucli urbà.
La instal·lació de passos de vianants elevats, ha de ser una mesura, segons Mercè Font, eficaç.
De passos elevats ja n’hi ha algun a Gironella, per exemple a la recta que va fins a la piscina, i ara s’aniran ampliant. Des de l’Ajuntament hi ha apostat com a mesura per reduir la velocitat, mentre que no s’ha estudiat la possibilitat d’instal·lar semàfors a l’Avinguda Catalunya, perquè segons Mercè Font no és necessari. Però si que cal, ha dit, treure els semàfors de Gironella que estan en desús.

