“Carbó i urani, energia”. És la mostra que es pot veure fins al 15 de setembre al Museu de les Mines de Cercs, i posa de manifest la necessitat de conscienciar la societat en l’estalvi energètic. Forma part del projecte ‘Coincidències insòlites’ i s’organitza conjuntament amb el Museu Molfulleda d’Arenys de Mar. S’hi pot veure un trosset de carbó del Berguedà i un material que es diu uraninita, cedit d’Arenys de Mar. Amb aquests exemples es vol plasmar allò que es necessita per fer energia i alhora conscienciar a la ciutadania de l’estalvi energètic a través de reflexions com ara ‘D’on prové l’energia que consumim?’, i ‘Amb què funcionen els electrodomèstics de casa nostra?’.
Alba Boixader, directora del Museu de les Mines de Cercs, ha explicat que el que es vol és posar de manifest que per produir energia fan falta minerals com l’uraninita o el carbó, que són combustibles fòssils i energies no renovables i que per tant es poden exhaurir.
L’exposició ha estat possible gràcies a la incorporació al Museu de les Mines de Cercs d’una tècnica d’animació de patrimoni, Anna Junyent, que l’equipament va tenir a través d’un pla d’ocupació de l’Oficina de Patrimoni Cultural.
I a part d’aquesta mostra, que es inaugurar ahir, també s’han posat en marxa amb l’entrada al mes de juliol les activitats d’Estiu al Museu de les Mines de Cercs. Es tracta de propostes complementàries a la visita al museu, com ara veure el jaciment paleontològic de Fumanya (on hi ha les petjades de dinosaure) o bé fer tallers per conèixer els dinosaures que van habitar fa milions d’anys en aquesta zona de l’alt Berguedà. Aquestes activitats s’allargaran fins al 15 de setembre.

