Promoure i difondre la cultura de l’aigua entre els joves d’entre 12 i 16 anys. Aquest és l’objectiu del projecte que el Consell Comarcal del Berguedà portarà a terme als centres educatius de secundària de la comarca, un projecte de sensibilització sobre l’ús racional i l’estalvi de l’aigua, amb dues interessants exposicions.
La iniciativa, compta amb el suport de l’Agència Catalana de l’Aigua i la col.laboració de l’empresa Sorea, segons ha explicat la responsable del projecte, Maria Casals.
Les dues exposicions que formen part del projecte s’anomenen ‘l’aigua és vida’ que inclou 7 plafons explicatius i ‘gestió sostenible de l’aigua’, amb 10 plafons, i passaran per tots els instituts de la comarca entre els mesos d’octubre i novembre. Els alumnes treballaran aquest tema als centres, on es repartiran difusors d’aixetes cedits per l’empresa Sorea.
Els responsables del projecte també posen a la disposició dels centres de secundaria, la possibilitat de visitar les estacions depuradores d’aigües residuals de la comarca, per a complementar els treballs dels alumnes sobre la gestió sostenible de l’aigua, i el respecte pel medi i els seus recursos hídrics.

