La nova escola bressol de Gironella estarà en funcionament a principis de l’any que ve. Les obres del nou equipament públic (que s’està construint al solar del costat del Solc, a la plaça de l’Estació) ja estan en marxa i és previst que s’enllesteixin a finals de desembre. Si el termini d’obra no s’endarrereix, s’hauria d’acabar a finals de desembre, i segons l’alcalde, David Font, a principis de gener es faria el trasllat i a finals de gener els nens i nenes de 0 a 3 anys ja podrien fer ús de la nova llar d’infants. I si més no, sí que s’estrenarà dins del primer trimestre, del 2011.
La nova escola bressol serà un edifici de planta baixa, amb entrades i sortides pels dos costats, i amb una àmplia zona de pati (amb separacions entre els més petitons i els més grandets). A l’interior hi haurà tres sales més una sala que es podrà duplicar en funció del nombre d’alumnes, així com també una aula polivalent, ja sigui per als mestres o per a altres activitats. A més, tampoc no hi faltarà una cuina, els canviadors dels nadons, els lavabos, i l’espai per aparcar els cotxets, entre d’altres.
Una llar d’infants que permetrà ampliar fins a 59 el nombre de places. L’actual (ubicada a l’interior de l’escola de Gironella) en té una quarantena.
El trasllat de l’escola bressol municipal serà el pas previ per poder construir el nou edifici del CEIP Gironella, ja que l’ampliació i millora d’aquest centre educatiu implica enderrocar el què ara és la guarderia. David Font ha diit que insistiran al departament d’Educació perquè s’accelerin les obres de construcció de la nova escola pública de la vila, per tal que d’aquí dos o tres anys pugui ser una realitat.

