CiU del Berguedà reclama la implicació de la Generalitat per reactivar la comarca industrialment

CiU del Berguedà demana la implicació de la Generalitat per reactivar la comarca a nivell industrial, després que en dos anys hagin tancat tres empreses potents com són Tyco (amb 121 acomiadaments), la Bergadana (amb 123) i aquests dies Bermaq (que deixa més de cinquanta persones sense feina). En total, només amb el tancament d’aquestes tres empreses, són 300 persones afectades. I s’hi han de sumar els desocupats del sector de la construcció i del tèxtil, entre d’altres. Un panorama preocupant segons els líders de CiU. Per a Montserrat Ribera, diputada al Parlament, “l’impacte de la crisi està sent especialment dur al Berguedà”.
Tot i que pel turisme s’hi aposta i ha de ser un dels motors econòmics del Berguedà, Ribera considera que no n’hi ha prou, i que no es poden deixar perdre les empreses que hi ha a la comarca. Calen mesures. I aquesta és la crida que fa CiU del Berguedà a la Generalitat, que, segons diu, “no s’ha implicat prou” i té la comarca “abandonada”.
El Berguedà sempre ha quedat exclòs dels Plans de Dinamització Comarcal, on sí que si van incloure l’Anoia, el Pallars Jussà, el Ripollès, la Terra Alta, el Baix Ebre, el Montsià i la Ribera d’Ebre. Comarques, segons el president del Consell, Sergi Roca, “del mateix perfil del Berguedà, tal com mostrava un estudi i de la situació econòmica de la comarca”. Fins ara no s’ha tingut en compte però el Consell continua insistint, així com també ha demanat una pròrroga dels ajuts Miner, i ha sol·licitat projectes i plans per beneficiar les empreses del Berguedà.
Tot i això, Roca ha volgut deixar clar que amb els pocs recursos que té el Consell s’assessoren cada any més persones emprenedores que s’interessen per obrir un negoci. Es calcula que el 2010 es tancarà amb un centenar d’assessoraments.
Els polítics berguedans saben quina és la realitat de la comarca, però segons CiU, el govern català no n’és coneixedor. Per això reclamen que se’ls escolti. Exigeixen un interlocutor.
Els líders de CiU al Berguedà es posen a disposició d’empreses i de la Generalitat per si poden fer alguna gestió, però insisteixen en què cal que el Govern hi posi mà perquè és necessària una reindustrialització i ajudes per les empreses. Consideren que la conselleria té instruments i organismes per actuar, com ara avalant i ajudant a les empreses amb problemes de finançament. CiU també parla d’accions per capitalitzar les empreses, que no hagin de tancar per problemes de liquiditat si tenen feina, i d’una moderació fiscal.