La mascota del Mercat del Bolet de Cal Rosal es diu Rovellet

La mascota del Mercat del Bolet de Cal Rosal es diu Rovellet. Ja s’ha triat el nom del simpàtic rovelló que va dissenyar l’any passat el ninotaire berguedà Jaume Capdevila, KAP. Les propostes de noms les van fer alumnes de les escoles del Berguedà, van ser 33 les classes de primària que van presentar una proposta, i la guanyadora ha estat la de la classe de 2n B de l’Escola Vedruna de Berga.
Un jurat va escollir sis noms finalistes, que van ser Rovellet, Boletó, Rosalet, Rovellonet, Cistelló i Rosaler, i a partir d’aquí tothom qui va passar diumenge passat pel Mercat del Bolet de Cal Rosal va poder votar pel nom que més li agradava per batejar la mascota.
Famílies berguedanes, turistes i clients de les parades van participar a la votació i en total es van recollir 161 vots. D’aquests, 43 van optar pel nom de Rovellet. En segon lloc va quedar Rovellonet, amb 35 vots; seguit de Rosalet amb 34; Cistelló, amb 20; Rosaler va tenir 18 vots, i n’hi va haver 11 pel nom de Boletó.
L’Ajuntament d’Olvan ha agraït la participació al concurs de les escoles públiques d’Avià, Olvan, Gironella, Cal Bassacs, també l’Escola Anunciata de Gironella, i les escoles Vedruna i Xarxa de Berga.
La classe guanyadora, que recordem que és la dels estudiants de 2n B de l’Escola Vedruna de Berga rebrà un obsequi relacionat amb els bolets, que serà un conte per cada alumne, així com també una sessió formativa sobre bolets. D’aquesta manera, els organitzadors del mercat també volen contribuir a difondre el coneixement de les espècies entre els infants berguedans.
La de buscar un nom per la mascota ha estat una de les activitats paral·leles del Mercat del Bolet de Cal Rosal, que un any més aposta pel programa Diumenges de Bolets. Aquest mes d’octubre, les propostes giren al voltant del coneixement dels bolets amb diverses sortides guiades al bosc, una exposició micològica dins el marc de la Festa del Bolet i un concurs de coneixements de bolets.
I els diumenges de novembre es dedicaran a la gastronomia, amb tastos i activitats per aprendre a conservar i cuinar els bolets. Per a més informació i inscripcions podeu trucar al telèfon 93 825 00 13 o bé entrar a la pàgina web www.olvan.cat.