La Setmana Santa és un dels períodes de vacances que millor funciona pel sector del turisme del Berguedà. Un any més, l’agroturisme s’ha convertit en la destinació predilecta de molts visitants que passaran uns dies a la comarca. Durant aquests dies, l’ocupació de les cases de turisme rural faran ple absolut. Així ho ha confirmat el president de l’Associació d’Agroturisme del Berguedà, Antoni Rovira, que s’ha mostrat molt satisfet, ja que “la majoria de les reserves es van materialitzar la setmana passada i a hores d’ara, pràcticament no queden cases disponibles”.
Tot i això, el gruix de visitants no arribaran al Berguedà fins dimecres o dijous. La crisi econòmica ha fet escurçar les estades turístiques i, mentre que fa alguns anys era habitual omplir els establiments turístics durant tota la setmana sencera, ara l’ocupació es redueix als quatre o cinc dies festius, és a dir, de dijous Sant a dilluns de Pasqua. Rovira apunta també, que durant els períodes curts de festa com els ponts o per St. Joan és més senzill arribar al 100% de l’ocupació. En canvi, la resta de caps de setmana i, concretament, aquest mes d’abril ha estat força fluix.
Pel que fa als càmpings i bungalous, s’ha mantingut el nombre de reserves dels darrers anys, arribant a un 80% de la seva capacitat, però no es descarta que aquesta xifra augmenti, si es produeixen reserves d’última hora. El president de l’Associació de Càmpings del Berguedà, Oriol Pérez ha destacat que la majoria de visitants que han reservat parcel·les de càmping o bungalous, provenen de l’àrea metropolitana de Barcelona, encara que també n’hi ha alguns que venen des d’altres punts de Catalunya, com per exemple, de Lleida o Girona.


