Mor Joan Carles Vilalta, exdirector general de Turisme de la Generalitat

Mor Joan Carles Vilalta, exdirector general de Turisme de la Generalitat (ERC). Ha mort als 53 anys a causa d’un càncer.
Era funcionari de la Generalitat després que el 2010 amb el canvi de govern deixés el càrrec de director general de Turisme, un sector pel qual hi va apostar fort buscant instruments i eines per potenciar el turisme a Catalunya.
Vilalta tenia família a Berga i mantenia un estret lligam amb la ciutat i el Berguedà, fins al punt que va formar part de la llista d’ERC a Berga en les últimes eleccions municipals tancant la candidatura.
Un dels aspectes en què insistia Vilalta era la promoció de la Patum, perquè la festa sigui un reclam turístic tot l’any. En una visita que va fer a la comarca ara fa dos anys, va comentar que la Patum “ha de passar de ser un recurs turístic per convertir-se en un producte”. La Patum, un dels potencials turístics del Berguedà pels quals va apostar. Va ser un dels impulsors dels indicadors promocionals de la Patum que hi ha a la carretera, a l’eix del Llobregat, abans de les entrades nord i sud de Berga.
ERC de Berga ha volgut expressar el seu condol a la família de Joan Carles Vilalta, que serà enterrat divendres a Barcelona, la ciutat on vivia. La vetlla serà demà, dijous, al Tanatori de les Corts.
ERC de Berga i del Berguedà se sumen doncs a les diferents mostres de condol per la mort de Vilalta, mà dreta de Josep Huguet quan era conseller de la Generalitat. En aquest sentit, Huguet ha publicat al seu blog d’Internet un escrit lloant la trajectòria política i la tasca que va fer en temes turístics Joan Carles Vilalta, qui fins l’últim moment s’ha implicat en política i ha lluitat pels seus ideals. En aquest sentit, l’Onze de Setembre va participar a la manifestació independentista que es va fer a Barcelona.