L’Ajuntament de Berga recull propostes de candidats pel Premi a la Cultura

L’Ajuntament de Berga ja està recollint propostes de candidats pel Premi Ciutat de Berga a la Cultura. Un guardó que s’obre a votació popular i que tots els interessats a plantejar noms de persones mereixedores del premi poden anar a buscar el formulari a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Berga o descarregar-se’l a la pàgina web www.ajberga.cat.
La persona proposada com a Premi Ciutat de Berga a la Cultura ha de complir una sèrie de requisits com són el fet que en algun moment de la seva vida hagi destacat per les seves activitats culturals a favor de la ciutat de Berga; que hagi contribuït en activitats culturals de manera continuada i desinteressada; i que les seves aportacions tinguin una importància rellevant per la història de la capital berguedana.
Pel que fa a les entitats, se’ls ha enviat una carta en la qual se’ls adjunta un formulari que hauran de retornar degudament omplert amb la seva proposta de candidat o candidata al premi abans del dia 31 d’octubre. El reconeixement a aquests col·lectius, tal i com ja s’ha anat fent els darrers anys, només es farà a les entitats que celebrin els 25, 50, 75, 100… anys del seu naixement, ja que segons l’Ajuntament de Berga, “atorgant aquest premi cada 25 anys, s’està contribuint a fomentar l’associacionisme”.
L’elecció del candidat o candidata, anirà a càrrec d’un consell assessor que estarà format per representants de diferents entitats de Berga.