El berguedà Joan Guitart, metge establert actualment a Barcelona, presenta el llibre ‘La vida berguedana dels anys 50 i 60. Records i evocacions’. Una obra que es presentarà avui, divendres, a les 7 a la biblioteca Ramon Vinyes i Cluet de Berga. Es tracta d’un recull de records i vivències de Guitart sobre diversos aspectes de la vida berguedana durant la postguerra i abans de la democràcia. Són històries quotidianes, anècdotes, costums, maneres de viure, de pensar i d’expressar-se.
Ho ha comentat el mateix Joan Guitart en una entrevista a Ràdio Berga. També s’ha referit a les fotografies que apareixen al llibre. Hi ha imatges antigues, dels anys 50 i 60, algunes de les quals inèdites i de temàtiques variades. Per exemple, una foto en què berguedans com mossèn Espelt o Fra Frederic fan tertúlia, una altra del pelegrinatge de la Verge de Fàtima, i una que mostra les tasques del batre, tenint en compte la importància de les feines al camp en aquella època.
L’autor ha volgut plasmar vivències, anècdotes i records i en canvi passar de puntetes altres temes que ja han treballat abastament historiadors berguedans, com són la Patum, Queralt o Els Elois, entre d’altres.
La presentació del llibre es farà aquesta tarda, a les 7, a la biblioteca de Berga i a banda de l’autor hi intervindran la historiadora de Berga Dolors Santandreu i Xavier Hereu, advocat i poeta.



