‘Catalunya sí. Espanya también’. Aquest és el lema del PP. El no a la independència de Catalunya és una tema que argumenten els populars en tots els actes de campanya electoral. També ho va manifestar dissabte a Berga Alberto Villagrasa, secretari general dels populars a la província de Barcelona. Va ser a la ciutat acompanyat del regidor a Berga i número 19 a les llistes del PP, Joan Antoni López Noguera, per conèixer la realitat de la ciutat i les preocupacions dels ciutadans. Segons Villagrasa: “molta gent ens ha manifestat la seva preocupació perquè no troben que la prioritat passi per un referèndum independentista. Els problemes reals dels ciutadans són la crisi i l’atur, en els quals nosaltres volem incidir”.
Va dir que els problemes reals passen especialment per resoldre la crisi i l’atur. Dos problemes que també es palpen a Berga i al Berguedà, va afegir, “on calen propostes concretes”. En aquest sentit, segons Joan Antoni López Noguera, CiU posa pals a les rodes i no s’aposta pel municipalisme, i va posar l’exemple del programa PUOSC de la Generalitat, que serveix per finançar projectes locals però està paralitzat. També va parlar de “la necessària reforma” del Pla d’Infraestructures per al Transport Públic. I es va referir a la importància del Pla de Barris, que a Berga no està el 100% executat.
En un altre ordre de coses, no va passar per alt l’educació, amb la importància d’apostar, va dir per disposar de cicles formatius de grau mitjà i superior al Berguedà “que evitin molts joves marxin a estudiar fora de la comarca i ja no hi tornin”. I també es va referir a l’embranzida que s’ha de donar al turisme, per potenciar els recursos del Berguedà i poder vendre un turisme de qualitat que atragui visitants a la comarca.



