La JSC de Berga crea una plataforma per aconseguir la integració tarifària al Berguedà

La Joventut Socialista de Catalunya (JSC) de Berga ha impulsat la creació d’una Plataforma Ciutadana per la tarifa integrada al Berguedà. La iniciativa pretén acabar amb el greuge comparatiu que pateix la comarca en relació amb el transport públic. En aquest sentit, l’organització juvenil ha posat en marxa un bloc a Internet (berguedaintegrat.wordpress.com) on apareix el manifest per adherir-se i donar suport a la plataforma. En el manifest s’insta al proper govern que surti escollit de les urnes el pròxim 25 de novembre, que es comprometi a incloure la integració tarifària del Berguedà en els pressupostos de l’any que ve.
La plataforma ha estat creada com a marca blanca i desvinculada de qualsevol partit polític per tal d’aconseguir el suport del màxim nombre de berguedans. Segons Jordi Pujals, primer secretari de la JSC de les Comarques Centrals, l’objectiu és “fer pinya per una justa reivindicació del territori independentment de les sensibilitats polítiques de cadascú”. Pujals també ha volgut denunciar l’incompliment de CiU d’incloure el Berguedà dins del Sistema de Tarifa Integrat durant la present legislatura i alhora s’ha mostrat en contra de la T10/60 que es va engegar l’estiu de l’any passat, ja que “no resol el problema”.
La presentació de la plataforma s’ha fet aquest matí davant de l’estació d’autobusos de Berga, al passeig de la Pau, i ha comptat amb la participació del candidat socialista a la comarca i regidor de la Pobla de Lillet, Abel Garcia, qui ha destacat el perjudici que suposa pels estudiants berguedans el fet de no comptar amb uns preus del transport més competitius com els que disposen els universitaris de l’àrea metropolitana i també d’altres comarques catalanes. Garcia també s’ha compromès a presentar una moció al ple del Consell Comarcal del Berguedà perquè l’ens doni suport a la plataforma.
La plataforma va entrar en funcionament divendres passat a través de les xarxes socials Twitter i Facebook i ha assolit més d’un centenar d’adhesions.