S’intensifica el fred i cauen les primeres nevades, testimonials, al Berguedà

Primeres emblanquinades al Berguedà. La neu ha fet acte presència –de moment de forma testimonial– a diferents punts de l’alt Berguedà. I és que han baixat significativament les temperatures i la cota de neu es va situar ahir als 900 metres. Per exemple, es van emblanquinar poblacions com Gósol, Castellar de n’Hug, o la carretera de Berga a Sant Llorenç de Morunys. Ho ha comentat a Ràdio Berga el meteoròleg berguedà Aleix Serra, que treballa al Servei Meteorològic de Catalunya: “s’han registrat gruixos escassos excepte a les zones elevades de la comarca”.
La previsió de nevades a alta muntanya es manté per aquests propers dies. L’episodi de neu i de vent ja ha començant i s’anirà intensificant, podrà deixar gruixos al Pirineu i al Prepirineu, però, segons Serra, difícilment nevarà de forma destacada al Berguedà. Pot ser que a la zona nord de la comarca caigui neu “però no serà en cap cas amb gruixos importants”.
El fred en canvi, sí que arriba de ple i s’intensificarà segons les prediccions meteorològiques. Els termòmetres ja han baixat però encara ho han de fer molt més. La nit de dijous a divendres i les del cap de setmana es registraran temperatures sota zero a pràcticament tot el Berguedà: “hi podran haver glaçades importants a la comarca. Les condicions hivernals amb temperatures de ple hivern ja es queden”.
De fet, és el temps que toca per a finals de novembre principis de desembre, segons ha destacat Serra. Ha dit que “és una tardor modèlica amb dies de bonança, ara més fred, i també pluges”. En aquest sentit, de precipitacions al Berguedà no se n’esperen per als propers tres dies.