La Generalitat promet millores en les activitats d’educació en el lleure en una reunió a Berga

El Berguedà és una de les comarques de Catalunya que cada any rep més visitants que participen a acampades i rutes. Per això, Berga va ser ahir la seu d’una reunió inèdita entre representants de la direcció general de Joventut de la Generalitat i tècnics de les set comarques catalanes que acullen més activitats d’aquest tipus. La trobada va servir per posar en comú experiències i tractar les principals problemàtiques que les activitats d’educació en el lleure provoquen a cada territori.
Es va acordar que es faran actuacions perquè els ajuntaments validin els terrenys on els grups poden acampar, també es millorarà la coordinació entre cossos de seguretat, com els Mossos d’Esquadra i els Agents Rurals, i altres organismes com l’Institut Català de la Salut. A més, la Generalitat treballarà per unificar normatives entre la secretaria de l’Esport i la de Joventut i es reforçarà la informació als centres que expedeixen els títols de monitor i director de lleure. L’objectiu d’aquestes accions és millorar la qualitat de les activitats.
Xavi Torrabadella, tècnic del Servei de Joventut del Consell Comarcal del Berguedà, explica que la majoria de grups que organitzen activitats d’educació en el lleure “actuen bé”, però tot i així hi poden haver problemes que cal minimitzar. Al Berguedà, diu, “ja s’han fet accions i s’ha treballat coordinadament amb els municipis”. Ara, aquesta feina es vol fer en el conjunt de les comarques afectades, que a més del Berguedà són el Ripollès, el Pallars Sobirà, l’Alt Empordà, Osona, la Garrotxa i la Cerdanya.
De fet, fa alguns anys Saldes i Borredà (municipis que acullen més del 70% d’acampades i rutes que es fan a la comarca) ja van mostrar el seu malestar per les despeses extres que havien d’assumir per l’allau d’activitats.
Torrabadella assegura que la trobada va permetre “arribar a conclusions per començar a treballar”, tot i que al Berguedà, “les necessitats han fet que ja faci alguns anys” que es té en compta aquesta qüestió. A l’abril de l’any que ve, la direcció general de Joventut organitzarà una jornada de formació per donar a conèixer, de cara a la campanya d’estiu, totes les novetats en el camp del lleure.