Els berguedans tenen una cita amb la cultura el 26 de desembre. El dia de Sant Esteve se celebra a Berga el tradicional Concert de Nadal a càrrec de la Coral i l’Orquestra de corda de l’Escola Municipal de Música de Berga. Una de les novetats d’enguany és la participació del cor de veus blanques de l’escola que està format per una quarantena de nens i nenes de 5è i 6è de primària. L’objectiu és “obrir l’actuació a altres formacions del centre perquè puguin gaudir d’un repertori diferent a l’habitual”, segons explica Dani Perona, president de la Coral de l’Escola de Música de Berga.
El repertori de l’espectacle inclou un concert de Corelli per a orquestra de corda sola, una missa breu de Joseph Haydn i l’estrena d’una obra del compositor anglès Bob Chilcott que combina melodies nadalenques tradicionals amb harmonies modernes. Aquestes melodies s’enllaçaran amb la lectura de poemes d’autors berguedans com per exemple Climent Peix, Climent Forner i Roser Casals.
El concert es clourà amb la interpretació conjunta de totes les formacions de diverses nadales populars. Es tracta d’un esdeveniment que reunirà un centenar de músics a dalt de l’escenari, ja que a banda de l’orquestra de corda (dirigida per Albert Romero) i el cor de veus blanques (dirigit per Xavier Llobet), també hi participaran una desena de professors i altres persones vinculades a l’escola com l’organista Joan Casals que col·labora habitualment en els concerts de la formació. Tots ells, sota la direcció musical de Jordi Sabata. En aquest sentit, Dani Perona ha volgut destacar “la implicació de tots els músics i cantaires que formaran part de l’actuació”.
Una altra novetat d’aquest any serà el canvi d’ubicació del concert, que tradicionalment es feia a l’església de Sant Francesc, i que en aquesta ocasió es realitzarà a l’església de Santa Eulàlia, situada a la plaça de Sant Pere de Berga. L’espectacle començarà a les 7 de la tarda i les entrades es podran adquirir al mateix lloc del concert. Els tiquets costaran 10 euros pel públic general i 5 euros pels alumnes de l’escola i també pels menors de 12 anys.



