El Berguedà, a punt per rebre els Reis Mags

Demà, dissabte, és la nit de Reis. La nit de la màgia, de la il·lusió. Us explicàvem que la cavalcada de Berga seguirà la mateixa línia que els últims anys amb la incorporació d’una carrossa de Berga Comercial, però a banda de Berga també hi haurà cavalcades a moltes poblacions de la comarca.
Per exemple, a Gironella els Reis arribaran, com és tradició en barca pel riu Llobregat. Ho faran a ¼ de 7 de la tarda i faran un recorregut per la vila. A Puig-reig, a les 6 de la tarda baixaran des del turó de la senyera per iniciar la rua a ¼ de 7 des de davant del pavelló d’esports. A Avià, Ses Majestats arribaran a les 8 del vespre per Cal Teuler i faran el recorregut habitual abans de repartir els regals a l’Ateneu.
A Bagà, la cavalcada començarà a les 7 de la tarda des de Cal Batista, i a Tarradelles una hora abans, a les 6. A Guardiola de Berguedà, la cavalcada dels Reis Mags començarà a les 7 des del carrer Comerç i l’entrega dels paquets es farà al Centre Cívic. A Saldes, a les 8 rebran a Melcior, Gaspar i Baltasar a la Plaça Pedraforca i es regals els entregaran al Local Social. També, entre d’altres cavalcades, se’n fa a Navàs, on els Reis entren per la carretera de Berga a 2/4 de 8 de la tarda i van fins a la plaça de l’Església per fer els parlaments. A continuació reparteixen els paquets casa per casa.
I no a tot arreu els Mags d’Orient hi arribaran demà, dissabte. Com és habitual, a Casserres i a l’Ametlla de Merola hi faran parada el dia de Reis, diumenge dia 6. A l’Ametlla, la cavalcada començarà a les 12 del migdia. I a Casserres, a les 6 de la tarda.