La Diputació posa en marxa un pla pilot a l’alt Berguedà per prevenir incendis forestals a l’hivern

La Diputació de Barcelona ha posat en marxa a l’alt Berguedà una prova pilot per reduir el temps d’arribada dels mitjans d’extinció als incendis forestals que es produeixen durant els mesos d’hivern. El projecte consisteix en col.locar estratègicament quatre equips d’intervenció en aquelles zones on les ADF triguen més de 20 minuts en arribar. En concret, a Castellar de N’Hug, a Sant Jaume de Frontanyà, a Saldes i a la zona de Fígols.
L’objectiu és activar un dispositiu en coordinació amb les ADF i ajuntaments els dies de més risc d’incendi, que és quan bufen forts vents i hi ha poques pluges. De fet, a l’alt Berguedà els incendis que hi ha a l’hivern dupliquen els de l’estiu. En els darrers 42 anys se n’han declarat 156 als mesos d’hivern i 75 els d’estiu, tal com ha explicat en una entrevista a Ràdio Berga Ramon Minoves, coordinador d’espais naturals i de medi ambient de la Diputació de Barcelona.
El dispositiu val 732 euros per dia d’activació –com a molt s’activarà 10 dies– que inclou la mobilització de quatre vehicles de deu persones durant cinc hores. El cost l’assumeix la Diputació de Barcelona.