Berga espera viure un concorregut Cap d’Any Patumaire, aquesta nit

Berga celebra avui el Cap d’Any Patumaire. Un acte que es fa cada any la nit del Dijous de l’Ascensió i que cada vegada aplega més berguedans i patumaires. La cita és a ¾ de 12 de la nit a la plaça de Sant Pere, on es repartiran fuets de xocolata i barreja i es ballaran els primers tirabols.
Aquest any es dóna el tret de sortida a la segona era patumaire de l’era cristiana. Queden dotze anys per davant que marcaran l’entretemps entre Patum i Patum. I després d’un impàs, per inaugurar aquest nou cicle, s’ha tornat a fer calendari de Patum. Segons ha explicat un dels promotors de la iniciativa, Jordi Plana, durant aquests dotze anys seran també dotze artistes, de diferents disciplines, els encarregats de dissenyar el calendari de la Patum. Enguany l’ha il·lustrat Yorgos Konstantinou, amb dotze dibuixos (un per cada mes) de les diferents comparses i donant la seva visió de com veu la festa.
El calendari no s’ha editat en paper sinó que es distribueix a través d’Internet i les xarxes socials. Es pot descarregar en el link adjunt.
Jordi Plana ha avançat que l’any que ve serà un xef de la comarca l’encarregat d’il·lustrar el calendari cíclic de la Patum, elaborant un plat per a cada comparsa. I ja s’està treballant perquè d’aquí a uns anys sigui un músic el que faci dotze melodies característiques amb sons de la Patum, com per exemple les castanyoles dels nans vells. “Un seguit de llenguatges que permetran enriquir, encara més, la rica i variada posada en escena de la Patum”, ha comentat Jordi Plana en una entrevista a Ràdio Berga.