Empreses

Els comerciants de tot el Berguedà uneixen esforços per primer cop en una campanya per reivindicar els productes de proximitat

Els comerciants de tot el Berguedà uneixen esforços per primer cop en una campanya per reivindicar els productes de proximitat

Els botiguers i comerciants de tota la comarca s’uneixen per primera vegada per reivindicar els productes KM0. Aquesta campanya es divideix en dues potes: la difusió de 8 vídeos i 8 imatges que reflecteixen els valors del comerç local; i un concurs de fotografia a Instagram que reforci el missatge de promoció comercial des de la ciutadania.

A banda, l’Agència de Desenvolupament ha signat un conveni amb les sis associacions de botiguers i comerciants de la comarca que inclou aspectes formatius, programes de contractació bonificada i la participació d’establiments en programes i accions de l’ADB i el suport mutu en campanyes comercials.

L’Agència, a més, durant el 2020 elaborarà un Pla de Dinamització Comercial a 5 anys vista, per dotar al sector comercial i les administracions locals d’instruments que contribueixin a millorar la posició competitiva del comerç de proximitat. L’elaboració d’aquest pla implicarà entrevistes amb comerciants de diferents municipis, responsables d’associacions de comerciants, alcaldes, regidors, tècnics municipals i clients del comerç local.

A banda, abans de començar a aplicar el pla, es constituirà la taula de comerç del Berguedà, amb representants de les associacions de comerciants, comerços no associats i representants del sector públic. La taula validarà la diagnosi i debatrà, consensuarà i prioritzarà les accions.

8 vídeos i 8 imatges

La primera acció de la campanya per reivindicar el producte de proximitat consisteix en difondre durant els propers tres mesos 8 vídeos i 8 imatges que reflecteixin els valors del comerç local. Cadascun d’aquests vídeos i imatges parlarà d’establiments, productes i serveis de Qualitat, Proximitat, Autenticitat, Tracte familiar, Experiència, Confiança, Varietat, Estalvi, Implicació, Sostenibilitat, Vida

En aquest sentit Lluís Vall, el president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, afirma que “el sector de serveis i comerç ocupa l’espai més gran de la nostra economia comarcal”. Per això, diu Vall, “és clau posar en valor els comerços i els seus productes; al cap i a la fi, part de la vida que hi ha als nostres pobles és gràcies als comerços i professionals que hi ha al darrere”.

Els vídeos i imatges de la campanya estan protagonitzats per persones del Berguedà i es repartiran en format de cartells per establiments del Berguedà, en publicacions a les xarxes socials i a mitjans de comunicació comarcals.

Concurs d’Instagram

La segona acció consisteix realitzar un concurs de fotografia a Instagram, que reforci el missatge de promoció comercial des de la ciutadania, que són els que compren dia a dia al comerç de proximitat i en són els millors prescriptors.

Per participar-hi, cal publicar a Instagram una imatge realitzant una acció de compra en qualsevol tipologia de negoci, comerç o establiment de serveis del Berguedà, la imatge d’un establiment del Berguedà, o un producte o servei adquirit en un comerç del proximitat del Berguedà, i utilitzar les etiquetes #comprabergueda i #terradefuturs.

També s’anima als participants del concurs a mencionar el nom de l’establiment, el municipi del Berguedà el qual pertany i que expliquin en poques paraules què és el que es valora més de la compra o de l’establiment, ressaltant així els valors del comerç local i enfortint el vincle emocional i el sentiment de pertinença territorial

L’etiqueta #comprabergueda, que s’ha creat específicament per a la campanya, té la funció d’identificar les publicacions que hi participin, s’espera que en un futur sigui l’etiqueta que es facin seva els establiments, les associacions de comerciants i les administracions de la comarca per promocionar el comerç de proximitat local. L’etiqueta #terradefuturs vincula la campanya comercial amb la Marca territorial “El Berguedà Terra de Futurs.

El concurs de fotografia repartirà fins a 900€ en vals de compra, que se sortejaran entre tots els participants periòdicament. Les dates previstes dels 6 sortejos són: 27 de març, 10 i 24 d’abril, 8 i 22 de maig i 1 de juny. En cada sorteig hi haurà 150€ en vals de compra. Participaran en aquest sorteig els usuaris que hagin realitzat publicacions vàlides segons les bases del concurs, en el període previ comprès entre l’anterior sorteig i el present sorteig.

Qualsevol persona pot realitzar tantes publicacions com desitgi. El guanyador de vals de compra s’efectuarà per sorteig, mitjançant eines informàtiques que seleccionaran l’usuari premiat de forma aleatòria, automàtica i transparent, i rebrà 50€ en vals de compra. D’aquesta manera s’obre la possibilitat a la participació de més establiments.

Agència de Desenvolupament del Berguedà Comerç

Estic amb tu

Comentaris