La vigília del 8-M a Berga assenyala l’Església

Algunes esglésies de Berga –en especial, la de Sant Joan- s’han despertat aquest dilluns, 8 de març, amb pintades lila. La Xarxa de Bruixes va convocar, ahir, diumenge, al vespre, una marxa de torxes nocturna amb el lema “Cremem tot el que ens ofega”. I al cap de poques hores s’ha fet evident que bona part d’aquestes torxes van cremar als peus d’algunes esglésies.

El punt més visual és a la plaça de Sant Joan: la placa de mossèn Armengou que hi ha a la façana de l’església ha quedat plena de pintades lila, com les escales i el portal de l’església.

WhatsApp Image 2021-03-08 at 10.37.25 (1)

Per tot plegat alguns veïns de la zona ja han reclamat a l’Ajuntament que hi posi remei i netegi les pintades de tots els edificis religiosos afectats. També n’hi ha a Sant Pere i Sant Francesc. Des del consistori, el regidor d’Urbanisme, Aleix Serra, ha confirmat a l’Aquí Berguedà que aquest mateix dilluns els tècnics municipals ja han anat a explorar on s’han fet les pintades i que, en els propers dies, es netejarà aquelles que estan en punts catalogats com a patrimoni de la ciutat.

Fora de les esglésies, també se n’han fet en punts com ara la Cereria Sant Roc, al mig del carrer Major, on aquest matí s’hi podia llegir “Culpables”, també en color lila. Des de l’establiment, Roger Cortina ha assegurat a l’Aquí Berguedà que ho denunciarà com a particular i ha lamentat que “era sabut que passarien coses i algunes es podrien haver evitat”. A més, Cortina s’ha mostrat sorprès per haver estat assenyalat: “Entenc que se’ns relaciona amb l’Església, però el nostre client que ve directament de l’Església és només l’1%”.

WhatsApp Image 2021-03-08 at 10.41.12