Més cultura al monestir de Sant Llorenç, de Guardiola de Berguedà. Aquest dissabte, 16 d’abril, a les 7 de la tarda, arranca el Festival Arts per la Vida amb un concert del jove pianista de Berga Ot Ortega, que tocarà el piano de mitja cua que a partir d’ara agafarà protagonisme en pràcticament totes les actuacions musicals que acollirà el monestir.
El mateix dissabte es presenten quatre exposicions: dues de pintura de Juan Niubó i Antoni Fàbregas; i dues de fotografia, seleccionades i en col·laboració amb l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya. A banda, també es presentarà i repartirà L’Auca Monestir de Sant Llorenç, amb rodolins de Joan Vilamala, que resumeix admirablement la llarga i complexa història del monestir.
Passada la Setmana Santa, s’inaugurarà l’exposició Romànic en temps d’Oliba, que presenta l’abat i bisbe -que se sospita que es va formar a Sant Llorenç- a la vegada que mostra el romànic que ha restaurat la Diputació de Barcelona.
El Festival Arts de Vida presentarà espectacles de música i teatre cada dissabte a la tarda i els diumenges. A banda, amb l’arribada del bon temps, es preveu que també tornin els vermuts musicals dels diumenges al migdia. De tot plegat, l’organització destaca els Recitals de Final de Grau del alumnes del Conservatori de Música dels Pirineus, que es faran els dies 24 i 30 d’abril i serviran perquè joves amb un bagatge musical de gran qualitat exposin els progressos acadèmics que han fet durant el curs.
Sis anys de cultura al monestir
Per sisè any consecutiu el monestir obre les portes a tothom que, enamorat de la cultura, cada setmana opta per acostar-se al monestir, sigui com a públic o bé per exhibir el seu talent creatiu en un espai que, abans de l’arribada de la cultura, perillava de caure en l’oblit. A més, aquesta primavera i atès el moment bèl·lic que es viu en alguns punts del planeta, el monestir vol aprofitar la cultura per clamar per la fi del conflicte armat a Ucraïna.
Sortim, l’agenda cultural del Berguedà: fes clic AQUÍ per consultar tota la programació