L’any passat ja va ser un èxit i aquest estiu hi tornen. La Federació del Comerç Berguedà (FCB) i la Televisió del Berguedà s’han unit un cop més per tornar a portar els circuits d’obstacles inflables per tota la comarca durant l’estiu.
La FCB distribuirà 33.000 tiquets entre els 350 establiments hi estan adherits. Cada tiquet servirà al consumidor per poder fer el circuit d’obstacles en qualsevol municipi de la comarca on faci parada. Per la seva banda, la tele torna a organitzar el Berguedà Prix, un concurs estival on entitats d’arreu de la comarca competiran per ser les més ràpides a superar obstacles i, així, aconseguir el bitllet per a la final que es disputarà a la Font del Ros de Berga el 20 de juliol.
La campanya d’estiu del comerç berguedà s’ha batejat, com la primera edició, com a XTREM RACE BERGUEDÀ TOUR 2022. El circuit d’obstacles farà cinc parades en quatre municipis: Puig-reig, Casserres, Bagà i Berga (x2), però a diferència de l’any passat, el públic podrà fer el circuit havent-lo aconseguit en qualsevol establiment de la comarca, i no només en el poble on sigui el circuit.
Vals especials
Aquest any l’organització ha creat uns tiquets especials per presentar a l’hora de fer el circuit d’obstacles. L’any passat n’hi havia prou presentant un tiquet de compra.
El president de la Federació de Comerç Berguedà, Xavi Orcajo, ha explicat en roda de premsa que els tiquets especials serviran per comptabilitzar millor l’abast de la campanya, per potenciar la imatge de la campanya i per fer que tots els comerços de la FCB en sigui partícips. En aquest darrer aspecte, Orcajo ha apuntat que tots els establiments distribuiran els tiquets des d’aquesta setmana i fins al 27 de juliol, l’últim dia que es podrà fer el circuit d’obstacles.
A més, el president dels comerciants ha recalcat que els 33.000 tiquets que es repartiran als establiments són molts més que la gent que acabarà fent el circuit: «Preferim morir d’èxit que no pas que hi hagi gent que es quedi sense poder fer l’activitat».
A banda, els organitzadors asseguren que tothom que porti un tiquet de compra convencional en un comerç de proximitat podrà fer el circuit.
Les entitats s’enfronten en un programa la tele
El circuit inflable d’obstacles també servirà a la Televisió del Berguedà per fer un concurs d’estiu inspirat en el famosíssim Gran Prix, de TVE. És la segona edició del concurs i, de fet, Èric Calderer, de la televisió berguedana, ha apuntat que crea tendència en altres punts del país: enguany El Segrià TV calcarà el format que l’any passat es va estrenar aquí per fer un concurs entre les entitats de Lleida.
Pel que fa al Berguedà Prix, aquest estiu de moment hi ha confirmada la participació de l’Handbol Berga, el Grup de Joves La Trempera, Bergacomercial, la Fundació Pro Disminuïts Psíquics del Berguedà, els Castellers de Berga, el CquiE, el Club Bàsquet Puig-reig, el CE Berga i els Entrompats Band.
Com a novetat respecte a l’any passat, hi haurà premis en cada municipi. A Puig-reig, Casserres i Bagà s’hi disputaran les fases prèvies que decidiran quins equips passen a la final. L’equip que guanyi a cada poble s’endurà 200 euros per gastar a les botigues de proximitat del poble, cortesia de l’Ajuntament de cada municipi. Puig-reig, per exemple, acollirà la primera jornada, aquest diumenge, 3 de juliol, i el regidor de Promoció Econòmica, Josep Campos, ha celebrat que la iniciativa uneixi el teixit comercial: «És important que els comerciants facin coses així, perquè demostra que no són competència sinó aliats, perquè el que volem tots és convertir el Berguedà en un gran centre comercial».
El 20 de juliol, a la Font del Ros de Berga, hi haurà la gran final i el guanyador s’emportarà un premi de 1.000 euros, aportats pel Consell Comarcal del Berguedà.
Les dates i els llocs on s’instal·larà el circuit
- Diumenge 3 de juliol a Puig-reig | Avinguda 1 d’Octubre
- Diumenge 10 de juliol a Casserres | Camp de Futbol
- Diumenge 17 de juliol a Bagà | Camp de Futbol
- Dimecres 20 de juliol a Berga | Plaça Font del Ros
- Dimecres 27 de juliol a Berga | El Vall
Cada dia de circuit, de 18 a 19 h es gravarà el programa de la tele, mentre que de 19 a 21 h estarà obert a totes aquelles persones que portin un tiquet. En canvi, el dia 27, al Vall de Berga, no hi haurà gravació del concurs de televisió i es podrà utilitzar l’inflable de 18 a 21 h. A més, en aquesta última cita de l’Xtrem Race, Bergacomercial organitzarà una festa amb música i tapes al passeig de la Indústria per posar el punt i final a la campanya de dinamització comercial d’estiu.
En els altres municipis, l’Xtrem Race també anirà lligada a altres activitats per fer-la més lúdica i festiva. En el cas de Casserres, anirà lligada amb les activitats del “Mulla’t per l’esclerosi múltiple” que s’organitzen juntament amb la piscina del poble; a Bagà serà l’activitat que posi el punt final a la Fira Medieval; i a Berga, la jornada a la Font del Ros anirà lligada amb les activitats de la Festa dels Elois.






